Tivoli Sariola Ky:n markkinointiviestinnän kartoitus ja kehittäminen
Kontinen, Anna (2013)
Kontinen, Anna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219273
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013120219273
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kuvaus Tivoli Sariola Ky:n markkinointiviestinnän tilasta vuonna 2013. Työssä käsitellään yleisen markkinointiviestinnän kartoituksen lisäksi kyseisen yrityksen kesällä 2013 toteuttamaa
Facebook -kampanjaa. Lähtökohtana työn aiheelle on ollut toimeksiantajan tarve markkinointiviestinnän kehittämiselle. Työ on rajattu ajallisesti niin, että se keskittyy vuoteen 2013.
Tämä työ on toteutettu hyödyntämällä laadullisen tutkimuksen menetelmistä konsultaatiohaastatteluja ja tutkijan omaa havainnointia. Lisäksi työssä on toiminnallisen työn piirteitä, mutta selkeiden produktien sijaan empiriaa on käsitelty omissa kappaleissaan teorian jälkeen.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän
osa-alueita ja kanavia sekä integroidun markkinointiviestinnän käsitettä. Teoriaosiossa on keskitytty myös muuttuvan, nykyaikaisen markkinointiviestinnän avaamiseen. Keskiössä digitaalisen markkinointiviestinnän osalta on sosiaalinen media ja ennen kaikkea Facebook.
Työn empiirisen osuuden muodostavat analyysi markkinointiviestinnän nykytilasta ja raportti
Facebook -kampanjasta. Tivoli Sariola Ky:n markkinointiviestinnän kartoitus vuodelle 2013 on oma osionsa. Kartoituksen seurauksena toteutettu
Facebook -kampanja käsitellään omana kokonaisuutenaan.
Yrityksen johdon kiinnostus markkinointiviestinnän kehittämistä kohtaan on työn tulosten myötä lisääntynyt. Yritys panostaa etenkin sosiaalisen median kanaviin markkinointiviestinnän kartoituksen pohjalta. Lisäksi yritys päivittää viestinnän kanavia niin, että ainoastaan tehokkaat kanavat jäävät käyttöön. Facebook -kampanjan merkittävin tulos oli laajan mielenkiinnon herättäminen. Tivoli Sariola Ky sai kampanjan avulla Facebook -sivulleen tuhansia tykkäyksiä. Hyvin alkanutta markkinointiviestintää
Facebookissa aiotaan kehittää lisäämällä reaaliaikaisen asiakaspalvelun mahdollisuutta.
Facebook -kampanjaa. Lähtökohtana työn aiheelle on ollut toimeksiantajan tarve markkinointiviestinnän kehittämiselle. Työ on rajattu ajallisesti niin, että se keskittyy vuoteen 2013.
Tämä työ on toteutettu hyödyntämällä laadullisen tutkimuksen menetelmistä konsultaatiohaastatteluja ja tutkijan omaa havainnointia. Lisäksi työssä on toiminnallisen työn piirteitä, mutta selkeiden produktien sijaan empiriaa on käsitelty omissa kappaleissaan teorian jälkeen.
Työn teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän
osa-alueita ja kanavia sekä integroidun markkinointiviestinnän käsitettä. Teoriaosiossa on keskitytty myös muuttuvan, nykyaikaisen markkinointiviestinnän avaamiseen. Keskiössä digitaalisen markkinointiviestinnän osalta on sosiaalinen media ja ennen kaikkea Facebook.
Työn empiirisen osuuden muodostavat analyysi markkinointiviestinnän nykytilasta ja raportti
Facebook -kampanjasta. Tivoli Sariola Ky:n markkinointiviestinnän kartoitus vuodelle 2013 on oma osionsa. Kartoituksen seurauksena toteutettu
Facebook -kampanja käsitellään omana kokonaisuutenaan.
Yrityksen johdon kiinnostus markkinointiviestinnän kehittämistä kohtaan on työn tulosten myötä lisääntynyt. Yritys panostaa etenkin sosiaalisen median kanaviin markkinointiviestinnän kartoituksen pohjalta. Lisäksi yritys päivittää viestinnän kanavia niin, että ainoastaan tehokkaat kanavat jäävät käyttöön. Facebook -kampanjan merkittävin tulos oli laajan mielenkiinnon herättäminen. Tivoli Sariola Ky sai kampanjan avulla Facebook -sivulleen tuhansia tykkäyksiä. Hyvin alkanutta markkinointiviestintää
Facebookissa aiotaan kehittää lisäämällä reaaliaikaisen asiakaspalvelun mahdollisuutta.