Markkinointisuunnitelma Carean Helmi -kahvilalle
Pöyhönen, Terhi (2013)
Pöyhönen, Terhi
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818935
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818935
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuottaa Helmi Cafelle markkinointisuunnitelma, jota se voi hyödyntää markkinoinnissaan. Tavoitteena oli tuoda esiin seikkoja, joiden avulla Helmi Cafe saa kasvatettua tunnettuuttaan ja tuotua toimintaideologiaansa ihmisten tietoisuuteen. Työn tavoitteena oli myös kehittää kahvilalle keinoja markkinoida palvelujaan tehokkaammin.
Työ toteutettiin kirjoituspöytätyyppisenä tutkimuksena, jossa tutustuttiin markkinoinnin teorioihin ja sovellettiin niitä Helmeen. Työssä on käyty läpi analyyseja, erilaisia tavoitteita, palvelujen markkinoinnin teorioita ja kilpailukeinopäätöksiä. Työn lopussa on ideoitu esimerkkikampanjoita, joita Helmi Cafe voi soveltaa omaan toimintaansa. Työn lopussa on myös esitelty keinoja markkinoinnin seurantaan ja ehdotettu jatkotutkimuksia, joita Helmi Cafe voi myöhemmin teettää.
Työ toteutettiin kirjoituspöytätyyppisenä tutkimuksena, jossa tutustuttiin markkinoinnin teorioihin ja sovellettiin niitä Helmeen. Työssä on käyty läpi analyyseja, erilaisia tavoitteita, palvelujen markkinoinnin teorioita ja kilpailukeinopäätöksiä. Työn lopussa on ideoitu esimerkkikampanjoita, joita Helmi Cafe voi soveltaa omaan toimintaansa. Työn lopussa on myös esitelty keinoja markkinoinnin seurantaan ja ehdotettu jatkotutkimuksia, joita Helmi Cafe voi myöhemmin teettää.