Tapahtumamarkkinointi kaupunkikuvassa
Äikäs, Mervi (2013)
Äikäs, Mervi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818728
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112818728
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee tapahtumamarkkinointia kaupunkikuvassa. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja osiosta, joka käsittelee yksittäisen tapahtuman näkökulmasta tapahtumamarkkinointia kaupunkikuvassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kuvata, mitä vaikutuksia tapahtumamarkkinoinnilla on kaupunkikuvaan, ja kuinka tapahtumamarkkinoinnista saatava hyöty on molemminpuolista tapahtumamarkkinoijan ja kaupungin välillä.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä pohditaan tapahtumamarkkinointia kaupungin näkökulmasta, eli mitä muutoksia tapahtumamarkkinointi aiheuttaa kaupunkikuvaan ja mitkä ovat tapahtuman hyödyt kaupungille. Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia markkinointiin liittyvän teoreettisen viitekehyksen pohjalta ja tapahtumamarkkinoinnin tavoitteellisuutta.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia myös yrityksen näkökulmasta, eli miten yksittäinen tapahtuma vaikuttaa kaupunkikuvaan ja miten tapahtuma on onnistunut kaupunkiympäristössä.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia käyttäen apuna markkinoinnin teoreettista viitekehystä. Opinnäytetyön perusteella voidaan tulla tulokseen, että tapahtumamarkkinointi on vuorovaikutteista ja nykyaikaista markkinointia, jolla on oltava tavoitteet. Onnistuessaan tapahtumamarkkinoinnin vaikutukset kaupunkikuvaan ovat positiivisia ja tapahtumamarkkinointi hyödyttää sekä tapahtumamarkkinoijaa että kaupunkia.
Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksessä pohditaan tapahtumamarkkinointia kaupungin näkökulmasta, eli mitä muutoksia tapahtumamarkkinointi aiheuttaa kaupunkikuvaan ja mitkä ovat tapahtuman hyödyt kaupungille. Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia markkinointiin liittyvän teoreettisen viitekehyksen pohjalta ja tapahtumamarkkinoinnin tavoitteellisuutta.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia myös yrityksen näkökulmasta, eli miten yksittäinen tapahtuma vaikuttaa kaupunkikuvaan ja miten tapahtuma on onnistunut kaupunkiympäristössä.
Opinnäytetyössä tarkastellaan tapahtumamarkkinointia käyttäen apuna markkinoinnin teoreettista viitekehystä. Opinnäytetyön perusteella voidaan tulla tulokseen, että tapahtumamarkkinointi on vuorovaikutteista ja nykyaikaista markkinointia, jolla on oltava tavoitteet. Onnistuessaan tapahtumamarkkinoinnin vaikutukset kaupunkikuvaan ovat positiivisia ja tapahtumamarkkinointi hyödyttää sekä tapahtumamarkkinoijaa että kaupunkia.