The Importance of Positioning and Networking in the Globalization Process of a Small-Sized Brand - Case: SabrinaTach
Auranen, Sofia (2013)
Auranen, Sofia
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618329
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112618329
Tiivistelmä
Brändien ja brändaamisen voima tamanpaivan markkinoinnissa on valtava. Brändien kyky luoda tunteisiin vetoavaa vaikutusta ja rakentaa pitkäaikaisia asiakassuhteita lisää yritystoiminnan arvoa ja hyödyttää sekä asiakasta että liiketoimintaa. Symboloimalla ihmisiä, tuotteita, palveluja ja maita brändays voi parantaa niiden tehoa ja kuvastaa niiden ainutlaatuista vaikutusta kuluttajien ja koko väestön elämäntasoon.
Opinnäytetyö keskittyy brändi viestintään ja pienen yrityksen kykyyn edistää toimintaansa kauaskantoisesti ilman brändi johtamisstrategiaa. Tutkimus perustuu erilaisten brändi elementtien; pääoman, persoonallisuuden ja arvokäsityksen huolelliseen teoreettiseen analysointiin. Opinnäytetyön asiakasyrityksena ja tutkimuskohteena toimii pienikokoinen Uruguaylainen brändi SabrinaTach. Realistinen kuva bränditoiminnasta saatiin haastattelemalla liiketoiminnan perustajaa ja yrittäjää Sabrina Tachdjiania.
SabrinaTach valikoitui tutkimuksen kohteeksi, koska tahdonvoimaan ja innovatiiviseen identiteettiin perustuva brändi inspiroi tutkimuksen tekijää. Yhtenäisen brändijohtamisen ja positioinnin vaikutus huomataan verkostoja laajentaessa ja kehitettäessä. Johdonmukainen erottautuminen kilpailijoista kasvattaa brändin mainetta ja tunnettuutta parantaen brändin mahdollisuuksia kehittää kansainvälisia toimintoja. Opinnäytetyö tarjoaa konkreettisia kehitysehdotuksia SabrinaTachille, tutkitun ja analysoidun teoreettisen tiedon pohjalta.
Opinnäytetyön laatijan henkilökohtaiset mielipiteet ja liike-elämän kokemukset vaikuttavat tutkimuksen tuloksien uskottavuuteen. Teoreettinen tieto tukee haastattelusta saatua materiaalia ja eri lähteistä koottu tieto on yhdistetty opinnäytetyön johtopäätöksien perustaksi.
Opinnäytetyö keskittyy brändi viestintään ja pienen yrityksen kykyyn edistää toimintaansa kauaskantoisesti ilman brändi johtamisstrategiaa. Tutkimus perustuu erilaisten brändi elementtien; pääoman, persoonallisuuden ja arvokäsityksen huolelliseen teoreettiseen analysointiin. Opinnäytetyön asiakasyrityksena ja tutkimuskohteena toimii pienikokoinen Uruguaylainen brändi SabrinaTach. Realistinen kuva bränditoiminnasta saatiin haastattelemalla liiketoiminnan perustajaa ja yrittäjää Sabrina Tachdjiania.
SabrinaTach valikoitui tutkimuksen kohteeksi, koska tahdonvoimaan ja innovatiiviseen identiteettiin perustuva brändi inspiroi tutkimuksen tekijää. Yhtenäisen brändijohtamisen ja positioinnin vaikutus huomataan verkostoja laajentaessa ja kehitettäessä. Johdonmukainen erottautuminen kilpailijoista kasvattaa brändin mainetta ja tunnettuutta parantaen brändin mahdollisuuksia kehittää kansainvälisia toimintoja. Opinnäytetyö tarjoaa konkreettisia kehitysehdotuksia SabrinaTachille, tutkitun ja analysoidun teoreettisen tiedon pohjalta.
Opinnäytetyön laatijan henkilökohtaiset mielipiteet ja liike-elämän kokemukset vaikuttavat tutkimuksen tuloksien uskottavuuteen. Teoreettinen tieto tukee haastattelusta saatua materiaalia ja eri lähteistä koottu tieto on yhdistetty opinnäytetyön johtopäätöksien perustaksi.