Asiakaskeskeisyys ja markkinointiviestintä Seinäjoen Tangomarkkinoiden Tangoklubin toiminnassa
Koskimäki, Silja (2013)
Koskimäki, Silja
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112518129
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112518129
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kyselyistä saatujen vastausten perusteella kehittää Seinäjoen Tangomarkkinoiden Tangoklubin toimintaa niin, että nykyiset asiakkaat saataisiin pysymään jäseninä sekä uudet potentiaaliset asiakkaat kiinnostumaan Tangoklubista. Tutkimuksen tutkimusongelmina oli selvittää, millaisia toiveita jäsenillä on Tangoklubin toiminnan suhteen sekä millainen on Tangoklubin kehityssuunnitelma Seinäjoen Tangomarkkinoiden Juhlavuodelle 2014.
Opinnäytetyössä käsiteltiin asiakaskeskeisyyttä ja markkinointiviestintää Tangoklubin toiminnassa. Opinnäytetyön tutkimuksessa tutkittiin, mitä mieltä tangoklubilaiset ovat Tangoklubin toiminnasta sekä millaiset näkemykset heillä on siitä. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää asiakaslähtöisiä kehitysehdotuksia Tangoklubin toiminalle.
Opinnäytetyön empiirinen tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä ja tutkimusaineistona käytettiin kyselylomaketta. Kyselylomakkeessa kysymystyyppeinä olivat strukturoidut ja avoimet kysymykset. Kohderyhmänä toimivat Seinäjoen Tangomarkkinoiden Tangoklubin jäsenet. Tutkimus suoritettiin kirje- eli postikyselynä kesäkuussa 2013 ja tutkimuksen vastausprosentti oli 71 %.
Tutkimustulosten avulla saatiin selville, mihin asioihin tangoklubilaiset ovat Tangoklubissa tyytyväisiä ja tyytymättömiä, sekä millaisia toiveita heillä on Tangoklubin toiminnan suhteen. Tangoklubilaisten toiveiden avulla löydettiin erilaisia kehitysehdotuksia Tangoklubin toiminnalle tulevaa Juhlavuotta 2014 varten.
Saaduista tutkimustuloksista voitiin päätellä, että tangoklubilaiset olivat suurelta osin tyytyväisiä Tangoklubin nykyiseen toimintaan. Eniten toiveita ja ideoita tangoklubilaisilla oli klubietujen suhteen. Suurin osa tangoklubilaisista haluaisi, että Tangoklubin toimintaa laajennettaisiin jatkossa ympärivuotiseksi.
Opinnäytetyössä käsiteltiin asiakaskeskeisyyttä ja markkinointiviestintää Tangoklubin toiminnassa. Opinnäytetyön tutkimuksessa tutkittiin, mitä mieltä tangoklubilaiset ovat Tangoklubin toiminnasta sekä millaiset näkemykset heillä on siitä. Tutkimuksen tarkoituksena oli löytää asiakaslähtöisiä kehitysehdotuksia Tangoklubin toiminalle.
Opinnäytetyön empiirinen tutkimus suoritettiin kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä ja tutkimusaineistona käytettiin kyselylomaketta. Kyselylomakkeessa kysymystyyppeinä olivat strukturoidut ja avoimet kysymykset. Kohderyhmänä toimivat Seinäjoen Tangomarkkinoiden Tangoklubin jäsenet. Tutkimus suoritettiin kirje- eli postikyselynä kesäkuussa 2013 ja tutkimuksen vastausprosentti oli 71 %.
Tutkimustulosten avulla saatiin selville, mihin asioihin tangoklubilaiset ovat Tangoklubissa tyytyväisiä ja tyytymättömiä, sekä millaisia toiveita heillä on Tangoklubin toiminnan suhteen. Tangoklubilaisten toiveiden avulla löydettiin erilaisia kehitysehdotuksia Tangoklubin toiminnalle tulevaa Juhlavuotta 2014 varten.
Saaduista tutkimustuloksista voitiin päätellä, että tangoklubilaiset olivat suurelta osin tyytyväisiä Tangoklubin nykyiseen toimintaan. Eniten toiveita ja ideoita tangoklubilaisilla oli klubietujen suhteen. Suurin osa tangoklubilaisista haluaisi, että Tangoklubin toimintaa laajennettaisiin jatkossa ympärivuotiseksi.