Verkkomarkkinointi venäläisille turisteille Suomessa : uuden liiketoimintamahdollisuuden kartoitus
Taskinen, Petrus; Kokkonen, Tommi (2013)
Taskinen, Petrus
Kokkonen, Tommi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112417933
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112417933
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön aiheena on perustamissuunnitelma uuden markkinointisivuston avaamiseksi. Sivusto tulee tarjoamaan verkkomarkkinointipalvelua suomalaisille yrityksille, sekä tuotevertailupalvelua venäläisille kuluttajille, joiden aikeena on vierailla Suomessa. Työn tarkoituksena on selvittää toiminnan aloittamisen edellytykset, sekä yrityksen kannattavuuteen liittyvät oleelliset tekijät.
Työssä teoria ja empiria kulkevat rinnakkain, siten että ensin aihepiirit käsitellään teoriassa ja sen jälkeen sovelletaan käytännössä. Opinnäytetyö teoreettinen viitekehys perustuu kumppanuusmarkkinointitoimintaan, verkkokaupan perustamiseen, sekä venäläisen turismin kartoittamiseen Suomessa. Perustamissuunnitelman tueksi on laadittu strateginen suunnitelma yrityksen markkinoinnista ja kilpailukeinoista, sekä suoritettiin teemahaastatteluja yrityksille, jotka toimivat alueilla, jonne venäläinen turismi keskittyy.
Työn avulla saatiin selville perustamissuunnitelman kannattavuus, sekä toiminnan aloittamiseen vaikuttavat keskeiset tekijät. Työn perusteella voidaan todeta perustettavalla yrityksellä olevan erinomainen mahdollisuus kannattavaan liiketoimintaan. Strategisen suunnitelman pohjalta voidaan aloittaa lisätutkimukset, sekä siirtymään kohti liiketoiminnan käynnistämistä.
Työssä teoria ja empiria kulkevat rinnakkain, siten että ensin aihepiirit käsitellään teoriassa ja sen jälkeen sovelletaan käytännössä. Opinnäytetyö teoreettinen viitekehys perustuu kumppanuusmarkkinointitoimintaan, verkkokaupan perustamiseen, sekä venäläisen turismin kartoittamiseen Suomessa. Perustamissuunnitelman tueksi on laadittu strateginen suunnitelma yrityksen markkinoinnista ja kilpailukeinoista, sekä suoritettiin teemahaastatteluja yrityksille, jotka toimivat alueilla, jonne venäläinen turismi keskittyy.
Työn avulla saatiin selville perustamissuunnitelman kannattavuus, sekä toiminnan aloittamiseen vaikuttavat keskeiset tekijät. Työn perusteella voidaan todeta perustettavalla yrityksellä olevan erinomainen mahdollisuus kannattavaan liiketoimintaan. Strategisen suunnitelman pohjalta voidaan aloittaa lisätutkimukset, sekä siirtymään kohti liiketoiminnan käynnistämistä.