Tanssistudio Razzmatazz Oy:n markkinoinnin kehittäminen
Koski, Noora (2013)
Koski, Noora
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117709
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117709
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee palveluiden markkinointia ja markkinoinnin tämänhetkisiä suuntauksia. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointia. Työn tarkoituksena oli tutkia kuluttajien mielipiteitä siitä, mitä markkinointikanavia he seuraavat ja mistä he hakevat tietoa yrityksistä. Tutkimuksen tehtävänä oli selvittää: Miten toimeksiantajayritys voisi kehittää markkinointiaan pienin resurssein ja erityisesti Internetiä hyväksi käyttäen. Opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Tamperelaiselle tanssistudio Razzmatazz Oy:lle.
Työtä varten tehty tutkimus tehtiin oli laadultaan kvalitatiivinen ja menetelmänä käytettiin tapaustutkimusta. Tiedonkeruumenetelmänä tehdyssä tutkimuksessa käytettiin teemahaastattelua. Haastatteluun osallistui kuusi henkilöä ja se toteutettiin haastattelijan kotona. Haastattelu pidettiin perjantaina 4.1.2013. Haastateltavat olivat iältään 17-27 -vuotiaita ja aktiivisia tanssin harrastajia. Haastateltavat valittiin sillä perusteella, että Tanssistudio Razzmatazz on heille tuttu yritys, he ovat käyttäneet yrityksen palveluita ja he kuuluvat yrityksen kohderyhmään.
Tehdyn tutkimuksen mukaan sosiaalista mediaa käytetään lähes päivittäin. Internetin helppo käytettävyys sekä älypuhelimien lisääntyminen on vaikuttanut sosiaalisen median kanavien suosioon. Internet-hakukoneita, blogeja ja sosiaalisen median kanavia käytetään usein apuna etsittäessä tietoa yrityksistä. Yritysten osallistumista sosiaaliseen mediaan pidettiin tärkeänä tämän päivän teknologisessa ympäristössä. Myös blogeilla nähtiin olevan positiivinen lisä yrityksen markkinointiin.
Työtä varten tehty tutkimus tehtiin oli laadultaan kvalitatiivinen ja menetelmänä käytettiin tapaustutkimusta. Tiedonkeruumenetelmänä tehdyssä tutkimuksessa käytettiin teemahaastattelua. Haastatteluun osallistui kuusi henkilöä ja se toteutettiin haastattelijan kotona. Haastattelu pidettiin perjantaina 4.1.2013. Haastateltavat olivat iältään 17-27 -vuotiaita ja aktiivisia tanssin harrastajia. Haastateltavat valittiin sillä perusteella, että Tanssistudio Razzmatazz on heille tuttu yritys, he ovat käyttäneet yrityksen palveluita ja he kuuluvat yrityksen kohderyhmään.
Tehdyn tutkimuksen mukaan sosiaalista mediaa käytetään lähes päivittäin. Internetin helppo käytettävyys sekä älypuhelimien lisääntyminen on vaikuttanut sosiaalisen median kanavien suosioon. Internet-hakukoneita, blogeja ja sosiaalisen median kanavia käytetään usein apuna etsittäessä tietoa yrityksistä. Yritysten osallistumista sosiaaliseen mediaan pidettiin tärkeänä tämän päivän teknologisessa ympäristössä. Myös blogeilla nähtiin olevan positiivinen lisä yrityksen markkinointiin.