Alennuskampanjailmeen uusiminen KYMP OY:lle
Posti, Sini (2013)
Posti, Sini
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117693
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013112117693
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena oli päivittää ICT-palvelualan yrityksen KYMP OY:n kesän ja talven kahden erilaisen alennuskampanja ilmeen visuaalinen ulkoasu enemmän tätä päivää vastaavaksi ja yhdenmukaisemmaksi. Lisäksi uuden visuaalisen ulkoasun olisi toimittava niin perinteisimmissä medioissa kuin uudemmissakin esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Kirjallisessa osuudessa selvitän myös mediavälinevalintoja, eli missä medioissa mainokset ilmestyisivät ja miksi.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa tarkastelen toiminnallisen osuuden lopputulosta ja minkä takia päädyin tekemään tiettyjä valintoja visuaalisen ulkoasun kanssa. Lisäksi käyn läpi miten yrityksen talotyyli vaikutti lopputulokseen ja mitä asioita oli huomioitava, kun visuaalisen ilmeen on toimittava yhdessä muiden yrityksen tuotteiden vahvojen visuaalisten ulkoasujen kanssa. Alennuskampanjan visuaalisessa ilmeessä oli huomioitava talotyylin mukaiset fonttivalinnat, sekä musta kivijalka, johon yleensä sijoitetaan logon lisäksi myös yhteystiedot.
Visuaalisen ulkoasun oli myös oltava tarpeeksi yksinkertainen, jotta muun muassa myyjien oli mahdollista muuttaa myymäläympäristö muistuttamaan alennuskampanjan ilmettä. Myymälämateriaalien lisäksi alennusilmeen oli toimittava lehtimainoksissa, internet bannereissa, TV- ja radiomainoksissa.
Toiminnallisessa osuudessa toteutin myymälämateriaalit, lehtimainoksen, sähköisen sähköisen uutiskirjeen, myymälä screenit, näyteikkunoiden teippien suunnittelun. Lisäksi suunnittelin tulevia alennuskampanjoita varten TV- ja radiomainokset, sekä sosiaalisen median hyödyntämistä alennuskampanjassa.
Opinnäytetyön kirjallisessa osuudessa tarkastelen toiminnallisen osuuden lopputulosta ja minkä takia päädyin tekemään tiettyjä valintoja visuaalisen ulkoasun kanssa. Lisäksi käyn läpi miten yrityksen talotyyli vaikutti lopputulokseen ja mitä asioita oli huomioitava, kun visuaalisen ilmeen on toimittava yhdessä muiden yrityksen tuotteiden vahvojen visuaalisten ulkoasujen kanssa. Alennuskampanjan visuaalisessa ilmeessä oli huomioitava talotyylin mukaiset fonttivalinnat, sekä musta kivijalka, johon yleensä sijoitetaan logon lisäksi myös yhteystiedot.
Visuaalisen ulkoasun oli myös oltava tarpeeksi yksinkertainen, jotta muun muassa myyjien oli mahdollista muuttaa myymäläympäristö muistuttamaan alennuskampanjan ilmettä. Myymälämateriaalien lisäksi alennusilmeen oli toimittava lehtimainoksissa, internet bannereissa, TV- ja radiomainoksissa.
Toiminnallisessa osuudessa toteutin myymälämateriaalit, lehtimainoksen, sähköisen sähköisen uutiskirjeen, myymälä screenit, näyteikkunoiden teippien suunnittelun. Lisäksi suunnittelin tulevia alennuskampanjoita varten TV- ja radiomainokset, sekä sosiaalisen median hyödyntämistä alennuskampanjassa.