RCRN – Realistic Colors And Real Nights : An exploration into independent hobby computer game modification development
Cederberg, Andreas (2013)
Cederberg, Andreas
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817314
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013111817314
Tiivistelmä
Valaistustekniikkojen merkitystä peleissä ei usein huomioida parhaalla mahdollisella tavalla ja itse asiassa valaistuksella voi olla erittäin merkittävä rooli, kun on kyse realistisesta ulkonäön ja tunteen luomisesta. Jos aurinko paistaa ja sää on kirkas, on oletettavaa, että luonto käyttäytyy samanlaisesti värikkäällä ja kirkkaalla tavalla. Samanaikaisesti voi todeta, että jos sää on pilvistä tai sateista, halutaan vähemmän värikkyyttä sekä kirkasta ulkonäkymää ja enemmän alhaiskontrastia ja väriä sekä enemmän yhtenäistä valaistusta. On itse asiassa tarve dynaamiseen vaihteluun.
Realistic Lighting and Real Nights (RCRN) rakentuu FXAA Post Process Injectorin ja SweetFXin pohjalle ja lisää eriliaisia jälkikäsittelyprosessejä parantaakseen kuvalaatua ja pelikokemusta. RCRN lisää myöskin eriliaisia kehittyneitä järjestelmiä, kuten HDR renderöinti, Dynamic Interiors ja Volumetric Fog.
RCRN tarjoaa helposti käytettävän pelioptimaatiotyökalun, jolla on yli 350 000 käyttäjää erillä puolilla maailmaa. Ohjelmistokoodi on erittäin modulaarinen rakenteeltaan, joka tarkoittaa että koodia voidaan helposti muokata. Suorituskykyhäviö on myöskin erittäin alhainen lisätyistä jälkikäsittelyprosesseista huolimatta hyvän ohjelmistokoodin rakenteen ansiosta.
Realistic Lighting and Real Nights (RCRN) rakentuu FXAA Post Process Injectorin ja SweetFXin pohjalle ja lisää eriliaisia jälkikäsittelyprosessejä parantaakseen kuvalaatua ja pelikokemusta. RCRN lisää myöskin eriliaisia kehittyneitä järjestelmiä, kuten HDR renderöinti, Dynamic Interiors ja Volumetric Fog.
RCRN tarjoaa helposti käytettävän pelioptimaatiotyökalun, jolla on yli 350 000 käyttäjää erillä puolilla maailmaa. Ohjelmistokoodi on erittäin modulaarinen rakenteeltaan, joka tarkoittaa että koodia voidaan helposti muokata. Suorituskykyhäviö on myöskin erittäin alhainen lisätyistä jälkikäsittelyprosesseista huolimatta hyvän ohjelmistokoodin rakenteen ansiosta.