Asiakastyytyväisyystutkimus : Tyrvään Tilausliikenne Oy
Niiranen, Valtteri (2013)
Niiranen, Valtteri
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013102916397
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013102916397
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Tyrvään Tilausliikenne Oy:lle asiakastyytyväisyystutkimus. Laaditun asiakastyytyväisyystutkimuksen pohjalta oli tarkoitus pohtia Tyrvään Tilausliikenne Oy:n näkökulmasta mahdollisesti vaadittavia kehitystarpeita.
Tämä opinnäytetyö sisältää alkuun asiakastyytyväisyystutkimukseen liittyvää teoriaa. Teorian jälkeen tekstissä käydään lävitse laaditun asiakastyytyväisyystutkimuksen sisältö ja tavoitteet. Teoriaosuuksien jälkeen vuorossa on saatujen mittaustulosten läpikäyminen erityisesti kuvaajien ja niihin liittyvän tekstiosuuden muodossa. Opinnäytetyön lopuksi johtopäätös- kappale kokoaa yhteen asiakastyytyväisyystutkimuksen pohjalta saadut havainnot ja kehittämisideat.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen mittaustulosten perusteella tutkimukseen osallistuneet tahot olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä Tyrvään Tilausliikenne Oy:n tarjoamiin palveluihin ja toimintaan. Kehitystoimenpiteitä vaativia osa-alueita paljastui tutkimuksen pohjalta muun muassa Tyrvään Tilausliikenne Oy:n henkilöstön ystävällisyyteen, palvelualttiuteen, asiantuntemukseen ja ammattitaitoon liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi Tyrvään Tilausliikenne Oy:n yrityskuva ja mielikuva yrityksen vakavaraisuudesta olivat asiakastyytyväisyystutkimukseen vastanneiden mukaan kehitystoimenpiteitä vaativia osa-alueita.
Tämä opinnäytetyö sisältää alkuun asiakastyytyväisyystutkimukseen liittyvää teoriaa. Teorian jälkeen tekstissä käydään lävitse laaditun asiakastyytyväisyystutkimuksen sisältö ja tavoitteet. Teoriaosuuksien jälkeen vuorossa on saatujen mittaustulosten läpikäyminen erityisesti kuvaajien ja niihin liittyvän tekstiosuuden muodossa. Opinnäytetyön lopuksi johtopäätös- kappale kokoaa yhteen asiakastyytyväisyystutkimuksen pohjalta saadut havainnot ja kehittämisideat.
Asiakastyytyväisyystutkimuksen mittaustulosten perusteella tutkimukseen osallistuneet tahot olivat pääsääntöisesti tyytyväisiä Tyrvään Tilausliikenne Oy:n tarjoamiin palveluihin ja toimintaan. Kehitystoimenpiteitä vaativia osa-alueita paljastui tutkimuksen pohjalta muun muassa Tyrvään Tilausliikenne Oy:n henkilöstön ystävällisyyteen, palvelualttiuteen, asiantuntemukseen ja ammattitaitoon liittyvissä kysymyksissä. Lisäksi Tyrvään Tilausliikenne Oy:n yrityskuva ja mielikuva yrityksen vakavaraisuudesta olivat asiakastyytyväisyystutkimukseen vastanneiden mukaan kehitystoimenpiteitä vaativia osa-alueita.