Suunnitelma esitteeksi - Case Oy Roomlight Ab
Aulén, Kaisa (2013)
Aulén, Kaisa
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101816199
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101816199
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on suomenkielisen ulkovalaisinesitteen suunnittelu ja tuottaminen yhteistyössä Brilliant AG:n kanssa. Työ on laadittu toimeksiantona Oy Roomlight Ab:lle. Työn ulkuasun toteutti Brilliant AG.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Suomen markkinoille sopiva, kooltaan kompakti esite. Esitettä käytetään tukivälineenä myyntityössä ja sen avulla pyritään tavoittamaan jo olemassa olevien asiakkaiden lisäksi myös uusi asiakasryhmä, sähkömiehet.
Tämä työ on luonteeltaan toiminnallinen kehittämistyötyyppinen opinnäyte. Työn raportoinnissa on käytetty vetoketjumallia, jossa teoria ja sen soveltaminen kulkevat rinnakkain. Työ toteutettiin keväällä 2013 ja esite valmistui heinäkuussa 2013.
Työn tietoperusta keskittyy markkinointiviestintään ja visuaaliseen markkinointiin. Markkinointiviestinnän osalta keskitytään b2b-markkinointiin, pienyrityksen keinoihin markkinointiviestinnässä sekä esitteeseen markkinointiviestinnän tukivälineenä. Visuaalisen markkinoinnin osalta keskitytään graafiseen ohjeistukseen, typografiaan ja sommitteluun.
Työn loppuosassa kuvataan produktia ja arvioidaan työn tuloksia. Liitteenä ovat esitesuunnitelma, valmis esite sekä hinnasto.
Esitteen valmistuttua heinäkuussa 2013 se otettiin heti käyttöön myyntityössä. Esite myöhästyi hieman tavoitteestaan, mutta sitä voidaan onneksi hyödyntää myös ensi vuonna. Esite on toimiva ja kompakti kooltaan ja sitä on ollut helppo postittaa asiakkaille. Vielä ei tiedetä, onko sen avulla tavoitettu uutta asiakasryhmää.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Suomen markkinoille sopiva, kooltaan kompakti esite. Esitettä käytetään tukivälineenä myyntityössä ja sen avulla pyritään tavoittamaan jo olemassa olevien asiakkaiden lisäksi myös uusi asiakasryhmä, sähkömiehet.
Tämä työ on luonteeltaan toiminnallinen kehittämistyötyyppinen opinnäyte. Työn raportoinnissa on käytetty vetoketjumallia, jossa teoria ja sen soveltaminen kulkevat rinnakkain. Työ toteutettiin keväällä 2013 ja esite valmistui heinäkuussa 2013.
Työn tietoperusta keskittyy markkinointiviestintään ja visuaaliseen markkinointiin. Markkinointiviestinnän osalta keskitytään b2b-markkinointiin, pienyrityksen keinoihin markkinointiviestinnässä sekä esitteeseen markkinointiviestinnän tukivälineenä. Visuaalisen markkinoinnin osalta keskitytään graafiseen ohjeistukseen, typografiaan ja sommitteluun.
Työn loppuosassa kuvataan produktia ja arvioidaan työn tuloksia. Liitteenä ovat esitesuunnitelma, valmis esite sekä hinnasto.
Esitteen valmistuttua heinäkuussa 2013 se otettiin heti käyttöön myyntityössä. Esite myöhästyi hieman tavoitteestaan, mutta sitä voidaan onneksi hyödyntää myös ensi vuonna. Esite on toimiva ja kompakti kooltaan ja sitä on ollut helppo postittaa asiakkaille. Vielä ei tiedetä, onko sen avulla tavoitettu uutta asiakasryhmää.