Näkövammaisten asiakkaiden kohtaaminen hotelli Aadassa - tarpeet ja kehitysideat
Lobacheva, Elena (2013)
Lobacheva, Elena
Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101616142
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013101616142
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tarkoituksena oli tarjota Hotelli ja Ravintola Aada Oy:lle näkövammaisten palveluihin kehitysideoita, joiden avulla toimeksiantaja voi kehittää toimintaansa. Tarkoituksena oli saada kirjallisuuden avulla tietoa, miten toimeksiantaja ja henkilökunta voivat palvella erityisryhmien asiakkaita entistä paremmin ja parantaa hotellin tilojen käyttöä.
Työn tuloksena on tehty Hotelli ja Ravintola Aada Oy:lle yhteenveto, miten voidaan palvella paremmin näkövammaisia ja parantaa hotellin palveluja. Kehitysideaksi on annettu muun muassa internetsivun päivitys ja valaisun lisääminen Metropolin puoleiseen sisäänkäyntiin.
Yhteenvedon avulla toimeksiantaja ja henkilökunta saavat lisätietoa näkövammaisten palveluista. Se auttaa tulevaisuudessa Hotelli ja Ravintola Aada Oy:tä ennakoimaan mahdollisia erityisasiakkaiden tarpeita, sekä parantamaan erityisryhmien asiakkaiden asiakaspalvelua.
Työn tuloksena on tehty Hotelli ja Ravintola Aada Oy:lle yhteenveto, miten voidaan palvella paremmin näkövammaisia ja parantaa hotellin palveluja. Kehitysideaksi on annettu muun muassa internetsivun päivitys ja valaisun lisääminen Metropolin puoleiseen sisäänkäyntiin.
Yhteenvedon avulla toimeksiantaja ja henkilökunta saavat lisätietoa näkövammaisten palveluista. Se auttaa tulevaisuudessa Hotelli ja Ravintola Aada Oy:tä ennakoimaan mahdollisia erityisasiakkaiden tarpeita, sekä parantamaan erityisryhmien asiakkaiden asiakaspalvelua.