Urheilujärjestön markkinointiviestinnän kehittäminen : case: Major League Roller Hockey Europe
Jalli, Atte (2013)
Jalli, Atte
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100115738
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013100115738
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee markkinointiviestintää, jonka on tarkoitus olla avuksi Major league Roller Hockey Europelle. Opinnäytteessä pohditaan, mitkä olisivat oikeita kanavia saada näkyvyyttä ja tunnettavuutta rullakiekolle Euroopassa.
Teoriaosiossa käydään läpi markkinoinnin peruskilpailukeinoja. Osiossa käydään tarkemmin läpi markkinointiviestintää, pitäen sisällään verkostoitumisen, mainonnan, henkilökohtaisen myyntityön, myynninedistämisen sekä tiedotus- ja suhdetoiminnan. Osiossa käsitellään myös kohderyhmiä sekä markkinointia internetissä. Laadukkaat kotisivut sekä hyvä näkyvyys hakukoneissa ovat avainasemassa haettaessa organisaatiolle näkyvyyttä.
Toisessa osiossa käydään läpi sosiaalisen median vaikutusvaltaa nykypäivän markkinoinnissa. Käsitellään sosiaalisen median käytännöt, muodot sekä palvelut. Myös isoimmat vaikutuskanavat sosiaalisessa mediassa käydään läpi: Facebook, Twitter, Youtube ja Wikipedia. Lähes kaikki ihmiset käyttävät internetiä ja suurin osa jopa joka päivä. Näiden vaikutuskanavien kautta saadaan organisaatiolle ja koko lajille suurempi kannattajakunta. Kerttotaan, kuinka internetiä ja varsinkin sosiaaliseta mediaa voidaan käyttää tunnettuuden lisäämiseen.
Kolmannessa osiossa käsitellään Major League Roller Hockey Europea. Käsiteltävistä asioista löytyy MLRHE:n perustiedot, tehtävät ja toiminnot.
Myös MLRH Europen järjestämistä tapahtumista on kerrottu hieman.
Mukaan on lisätty myös tekemäni kysely MLRH Europen tunnettuudesta Englannissa.
Lopuksi on annettu hieman kehitysideoita, kuinka organisaation tunnettuutta voitaisiin kehittää. Kehitysideoita on kohderyhmistä lähtien aina markkinointiin internetissä sekä sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Facebookissa suoritettavasta markkinoinnista on annettu ideoita, miten sitä voisi tehostaa.
Teoriaosiossa käydään läpi markkinoinnin peruskilpailukeinoja. Osiossa käydään tarkemmin läpi markkinointiviestintää, pitäen sisällään verkostoitumisen, mainonnan, henkilökohtaisen myyntityön, myynninedistämisen sekä tiedotus- ja suhdetoiminnan. Osiossa käsitellään myös kohderyhmiä sekä markkinointia internetissä. Laadukkaat kotisivut sekä hyvä näkyvyys hakukoneissa ovat avainasemassa haettaessa organisaatiolle näkyvyyttä.
Toisessa osiossa käydään läpi sosiaalisen median vaikutusvaltaa nykypäivän markkinoinnissa. Käsitellään sosiaalisen median käytännöt, muodot sekä palvelut. Myös isoimmat vaikutuskanavat sosiaalisessa mediassa käydään läpi: Facebook, Twitter, Youtube ja Wikipedia. Lähes kaikki ihmiset käyttävät internetiä ja suurin osa jopa joka päivä. Näiden vaikutuskanavien kautta saadaan organisaatiolle ja koko lajille suurempi kannattajakunta. Kerttotaan, kuinka internetiä ja varsinkin sosiaaliseta mediaa voidaan käyttää tunnettuuden lisäämiseen.
Kolmannessa osiossa käsitellään Major League Roller Hockey Europea. Käsiteltävistä asioista löytyy MLRHE:n perustiedot, tehtävät ja toiminnot.
Myös MLRH Europen järjestämistä tapahtumista on kerrottu hieman.
Mukaan on lisätty myös tekemäni kysely MLRH Europen tunnettuudesta Englannissa.
Lopuksi on annettu hieman kehitysideoita, kuinka organisaation tunnettuutta voitaisiin kehittää. Kehitysideoita on kohderyhmistä lähtien aina markkinointiin internetissä sekä sosiaalisessa mediassa. Esimerkiksi Facebookissa suoritettavasta markkinoinnista on annettu ideoita, miten sitä voisi tehostaa.