Asiakastyytyväisyys : Varkauden Autokarilla
Poikolainen, Juha (2013)
Poikolainen, Juha
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091815382
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013091815382
Tiivistelmä
Työn tavoitteena oli selvittää Varkauden Autokarin asiakastyytyväisyys. Teoriaosuudessa käytiin läpi yleisesti asiakastyytyväisyyteen vaikuttavat tekijät ja autokaupan toimialatietoa. Tietoa tähän haettiin kirjoista, Internet-lähteistä sekä Varkauden Autokarin työntekijöitä haastattelemalla.
Itse tutkimuksessa selvitettiin kyselyn avulla asiakkaiden mielipiteitä yrityksen liiketoimintaa ja sen tuottamia palveluita kohtaan. Tutkimuksen avulla saatiin myös tietoa tyypillisestä Autokarilla asioivasta asiakkaasta. Tutkimuksen avulla yritys pystyy kehittämään toimintaansa entistä kattavammaksi. Tutkimuksesta saatiin tietoa yrityksessä käytettyjen markkinointivälineiden toimivuudesta.
Työ toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Asiakastietojen keräämistä varten suunniteltiin paperinen kyselylomake, johon vastaaminen tapahtui yrityksen toimipisteessä. Kyselylomakkeessa asiakkailta kysyttiin aluksi taustatiedot sekä asioinnin tarkoitus. Asiakastyytyväisyyskysymykset olivat paperin kääntöpuolella. Vastauksia kertyi yhteensä 43 kappaletta. Kyselyyn saatiin heikosti vastaajia, joten tutkimus on ainoastaan suuntaa-antava.
Vastausten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Varkauden Autokariin. Erityisesti asiakkaat pitivät saamastaan palvelusta. Asiakkailta saatiin myös parannusehdotuksia, joista selkeimmin erottui asiakkaiden kokemukset asiakaspysäköinnin riittävyydestä.
Kysely toteutettiin kevään ja kesän 2013 aikana. Toivon, että tekemäni tutkimuksen perusteella yrityksen palvelut kehittyvät entistä paremmiksi ja asiakkaiden tyytyväisyys lisääntyy. Jatkotutkimusaiheeksi tämän työn jälkeen jää tutkia ja selvittää tarkemmin, mitkä myyjien käyttämät menetelmät vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen eniten Varkauden Autokarilla.
Itse tutkimuksessa selvitettiin kyselyn avulla asiakkaiden mielipiteitä yrityksen liiketoimintaa ja sen tuottamia palveluita kohtaan. Tutkimuksen avulla saatiin myös tietoa tyypillisestä Autokarilla asioivasta asiakkaasta. Tutkimuksen avulla yritys pystyy kehittämään toimintaansa entistä kattavammaksi. Tutkimuksesta saatiin tietoa yrityksessä käytettyjen markkinointivälineiden toimivuudesta.
Työ toteutettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä tutkimuksena. Asiakastietojen keräämistä varten suunniteltiin paperinen kyselylomake, johon vastaaminen tapahtui yrityksen toimipisteessä. Kyselylomakkeessa asiakkailta kysyttiin aluksi taustatiedot sekä asioinnin tarkoitus. Asiakastyytyväisyyskysymykset olivat paperin kääntöpuolella. Vastauksia kertyi yhteensä 43 kappaletta. Kyselyyn saatiin heikosti vastaajia, joten tutkimus on ainoastaan suuntaa-antava.
Vastausten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat ovat tyytyväisiä Varkauden Autokariin. Erityisesti asiakkaat pitivät saamastaan palvelusta. Asiakkailta saatiin myös parannusehdotuksia, joista selkeimmin erottui asiakkaiden kokemukset asiakaspysäköinnin riittävyydestä.
Kysely toteutettiin kevään ja kesän 2013 aikana. Toivon, että tekemäni tutkimuksen perusteella yrityksen palvelut kehittyvät entistä paremmiksi ja asiakkaiden tyytyväisyys lisääntyy. Jatkotutkimusaiheeksi tämän työn jälkeen jää tutkia ja selvittää tarkemmin, mitkä myyjien käyttämät menetelmät vaikuttavat asiakastyytyväisyyteen eniten Varkauden Autokarilla.