Koncept för en mobilapplikation
Liljestrand, Markus (2013)
Liljestrand, Markus
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013071814576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013071814576
Tiivistelmä
Marknaden för mobila applikationer är en ung och starkt växande marknad. Marknaden erbjuder stora möjligheter för nya innovativa idéer, men det råder också hård konkur-rens, bland annat på grund av det mycket stora antalet applikationer som alla konkurre-rar om synlighet. Syftet med detta arbete är att redogöra för vilka möjligheter mitt kon-cept har. Mitt koncept är en smarttelefonapplikation och bygger på idén att användare kan skapa pappersbilder av sina digitala bilder genom att via sin smarttelefon beställa bilder som levereras hem eller till önskad adress. Det finns två tillvägagångssätt för konsumenter. Antingen kan de själva betala en summa för sina bilder, eller så kan de få dem gratis av företag som sponsorerar bilderna och samtidigt använder dem som en marknadsföringskanal direkt riktad till konsumenten.
I den teoretiska delen går jag igenom hur olika teorier kan hjälpa till med utvecklingen av konceptet. Tre kvalitativa intervjuer där erfarna företagare har gett sina åsikter om konceptet utfördes. Utifrån detta arbete kan man dra slutsatsen att konceptet har förut-sättningar att fungera, men att det finns en hel del utmaningar som måste lösas för att verksamheten skall bli framgångsrik. The market for mobile applications is a young and rapidly growing market. This market provides considerable opportunities for new and innovative ideas. However, due to the very large number of applications on the market, it is also highly competitive. The purpose of this thesis is to identify and explain the possibilities of my concept.
The concept is a Smartphone application that enables a user to make “paper pictures” from his digital pictures through his Smartphone. The pictures are then sent to the desired address. There are two ways for the consumer to order pictures. Either he pays a fee him-self or he can acquire free credits for pictures from companies who sponsor pictures with-in the application. This way the companies can use the pictures as a marketing channel to deliver marketing material accompanied by pictures to the consumer. In the theoretical part I present different theories that can help with the development of the concept. Three qualitative interviews, where experienced entrepreneurs gave their opinions on the con-cept were carried out. Based on this thesis one can conclude that the concept has a poten-tial to succeed, but there are challenges that need to be solved in order for the concept to be successful.
I den teoretiska delen går jag igenom hur olika teorier kan hjälpa till med utvecklingen av konceptet. Tre kvalitativa intervjuer där erfarna företagare har gett sina åsikter om konceptet utfördes. Utifrån detta arbete kan man dra slutsatsen att konceptet har förut-sättningar att fungera, men att det finns en hel del utmaningar som måste lösas för att verksamheten skall bli framgångsrik.
The concept is a Smartphone application that enables a user to make “paper pictures” from his digital pictures through his Smartphone. The pictures are then sent to the desired address. There are two ways for the consumer to order pictures. Either he pays a fee him-self or he can acquire free credits for pictures from companies who sponsor pictures with-in the application. This way the companies can use the pictures as a marketing channel to deliver marketing material accompanied by pictures to the consumer. In the theoretical part I present different theories that can help with the development of the concept. Three qualitative interviews, where experienced entrepreneurs gave their opinions on the con-cept were carried out. Based on this thesis one can conclude that the concept has a poten-tial to succeed, but there are challenges that need to be solved in order for the concept to be successful.