Pienyrityksen markkinointiopas : Kauneus Kuvastin
Sato, Laura (2013)
Sato, Laura
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914415
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061914415
Tiivistelmä
Ilman asiakkaita ei ole yritystä. Ilman markkinointia kukaan ei tiedä yrityksen olemassaolosta. Markkinointi on keskeinen osa yrityksen jokapäiväistä liiketoimintaa ja siihen on panostettava. Nykyajan markkinointia kuvaavat muun muassa suunnitelmallisuus, toimintojen yhtenäisyys, jatkuva kehittyminen, vuorovaikutus ja erilaistuminen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kauneudenhoitoalalla toimivan sastamalalaiselle Kauneus Kuvastin-yrityksen markkinointia. Yrityksen tuottamaa markkinoinnin nykytilaa selvitettiin kyselyllä ja yrittäjän kanssa käydyillä keskusteluilla. Näiden perusteella markkinointioppaassa päätettiin keskittyä myyntityön ja mainonnan kehittämiseen ja tehostamiseen sekä annettiin keinoja kohderyhmän tuntemisen parantamiseen.
Opinnäytetyö kannusti kehittämiseen ja kehittymiseen. Markkinointiopas tehtiin reflektoivaksi. Yrittäjää kannustettiin erilaisin kysymyksin pohdiskelemaan käsityksiään ja asenteitaan kohderyhmää, myyntityötä ja mainontaa kohtaan sekä tuottamaan ratkaisuita arjen työssä kohtaamiin ongelmiin.
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää kauneudenhoitoalalla toimivan sastamalalaiselle Kauneus Kuvastin-yrityksen markkinointia. Yrityksen tuottamaa markkinoinnin nykytilaa selvitettiin kyselyllä ja yrittäjän kanssa käydyillä keskusteluilla. Näiden perusteella markkinointioppaassa päätettiin keskittyä myyntityön ja mainonnan kehittämiseen ja tehostamiseen sekä annettiin keinoja kohderyhmän tuntemisen parantamiseen.
Opinnäytetyö kannusti kehittämiseen ja kehittymiseen. Markkinointiopas tehtiin reflektoivaksi. Yrittäjää kannustettiin erilaisin kysymyksin pohdiskelemaan käsityksiään ja asenteitaan kohderyhmää, myyntityötä ja mainontaa kohtaan sekä tuottamaan ratkaisuita arjen työssä kohtaamiin ongelmiin.