Keltanokasta Punapaidaksi!- Kolme tuotepakettia Lahden Hiihtomuseolle
Hakkarainen, Ellistiina; Satu, Vihervuori (2013)
Hakkarainen, Ellistiina
Satu, Vihervuori
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061814344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061814344
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aiheena on kokouspalveluiden kehittäminen. Toimeksiantajana toimii Lahden Hiihtomuseo. Opinnäytetyömme tavoitteena oli kehittää ja rakentaa kolme erilaista kokoustuotepakettia, jotka palvelevat mahdollisimman hyvin toimeksiantajamme toiveita.
Tuotepaketteja lähdettiin luomaan toimeksiantajan toiveista ja tarpeista. Yksi toimeksiantajan suurimmista toiveista oli saada uusia asiakasryhmiä perinteisten kokousasiakkaiden lisäksi. Tuotepaketit suunniteltiin mahdollisimman erilaisiksi ja monipuolisiksi, mutta myös helposti muunneltaviksi eri asiakasryhmille. Hyödynsimme kokouspaketteja tehdessä Lahden alueen muita yrityksiä, jotta tuotepaketeista saatiin mahdollisimman kattavat ja hyvin asiakkaita palvelevat.
Toiminnallinen opinnäytetyömme koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosasta sekä toiminnallisesta osasta. Teoriaosassa avaamme keskeisiä kokoustuotepakettiin liittyviä käsitteitä, kuten kokouspalvelut, markkinointi ja tuotekehitys. Toiminnallinen osuus puolestaan koostuu itse kokoustuotepaketeista, joita tukevat liitteenä olevat tuotekortit.
Tuotepaketteja lähdettiin luomaan toimeksiantajan toiveista ja tarpeista. Yksi toimeksiantajan suurimmista toiveista oli saada uusia asiakasryhmiä perinteisten kokousasiakkaiden lisäksi. Tuotepaketit suunniteltiin mahdollisimman erilaisiksi ja monipuolisiksi, mutta myös helposti muunneltaviksi eri asiakasryhmille. Hyödynsimme kokouspaketteja tehdessä Lahden alueen muita yrityksiä, jotta tuotepaketeista saatiin mahdollisimman kattavat ja hyvin asiakkaita palvelevat.
Toiminnallinen opinnäytetyömme koostuu kahdesta eri osasta: teoriaosasta sekä toiminnallisesta osasta. Teoriaosassa avaamme keskeisiä kokoustuotepakettiin liittyviä käsitteitä, kuten kokouspalvelut, markkinointi ja tuotekehitys. Toiminnallinen osuus puolestaan koostuu itse kokoustuotepaketeista, joita tukevat liitteenä olevat tuotekortit.