MARKKINOINTISUUNNITELMA : Kauneushoitola LivingRoom
Polso, Tiina (2013)
Polso, Tiina
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061514216
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061514216
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Kannuksessa sijaitsevaan kauneushoitola LivingRoomiin, jonka on perustanut Ritva Isohanni. Kauneushoitola tarjoaa asiakkailleen ammattitaitoista palvelua hemmottelevien hoitojen ja laadukkaiden tuotteidensa avulla.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä LivingRoomille markkinointisuunnitelma sekä selvittää, miten tuotteiden myyntiä saataisiin lisättyä. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin johtamista, myynnin johtamista, markkinointistrategiaa, markkinoinnin suunnittelua, markkinointisuunnitelmaa sekä myynnin lisäystä.
Käytännön osuudessa tarkastellaan LivingRoomin näkökulmasta markkinointistrategiaa, markkinoinnin suunnittelua sekä tietenkin itse markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelmassa tehtiin SWOT-analyysi, jossa tarkasteltiin LivingRoomin vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia. Mahdollisuuksiin on listattu ideoita siitä, miten kauneushoitola voisi saada lisämyyntiä tuotteilleen.
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä LivingRoomille markkinointisuunnitelma sekä selvittää, miten tuotteiden myyntiä saataisiin lisättyä. Teoriaosuudessa käsitellään markkinoinnin johtamista, myynnin johtamista, markkinointistrategiaa, markkinoinnin suunnittelua, markkinointisuunnitelmaa sekä myynnin lisäystä.
Käytännön osuudessa tarkastellaan LivingRoomin näkökulmasta markkinointistrategiaa, markkinoinnin suunnittelua sekä tietenkin itse markkinointisuunnitelmaa. Markkinointisuunnitelmassa tehtiin SWOT-analyysi, jossa tarkasteltiin LivingRoomin vahvuuksia, heikkouksia, mahdollisuuksia ja uhkia. Mahdollisuuksiin on listattu ideoita siitä, miten kauneushoitola voisi saada lisämyyntiä tuotteilleen.