Infokansio Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunaan
Ukskoski, Anna (2013)
Ukskoski, Anna
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414131
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061414131
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön aihe on infokansio toimeksiantajalle Helsingin Original Sokos Hotel Vaakunan vastaanottoon. Infokansion tarkoituksena oli kerätä yhteen tiedostoon vastaanotossa tarvittava tieto Helsingin nähtävyyksistä ja muista asiakkaille tärkeistä palveluista, sekä jonkin verran muutakin Vaakunan vastaanotossa tarvittavaa tietoa erilaisista käytännön asioista, joita jokapäiväisessä työskentelyssä tulee esille. Kansiota on hyvä käyttää myös apuvälineenä uusien työntekijöiden perehdyttämisessä.
Opinnäytetyöhön kuuluu teoriaosuus, jossa käsitellään muun muassa vastaanottotyöskentelyä, Vaakunaa palveluympäristönä sekä asiakaspalvelun merkitystä hotellikokemuksessa. Käsittelen myös vastaanottovirkailijan tärkeimpiä ominaisuuksia. Työn tavoitteena oli infokansion avulla helpottaa vastaanottovirkailijoiden työtä sekä parantaa asiakaspalvelua, kun tiedot asiakkaiden yleisimmin tiedustelemista Helsingin palveluista löytyvät yhdestä paikasta. Infokansiosta tulee salainen, koska se sisältää Vaakunan sisäisiä tietoja ja toimintatapoja. Liitteenä on infokansion sisällysluettelo, josta saa käsityksen kansion sisällöstä.
Opinnäytetyöhön kuuluu teoriaosuus, jossa käsitellään muun muassa vastaanottotyöskentelyä, Vaakunaa palveluympäristönä sekä asiakaspalvelun merkitystä hotellikokemuksessa. Käsittelen myös vastaanottovirkailijan tärkeimpiä ominaisuuksia. Työn tavoitteena oli infokansion avulla helpottaa vastaanottovirkailijoiden työtä sekä parantaa asiakaspalvelua, kun tiedot asiakkaiden yleisimmin tiedustelemista Helsingin palveluista löytyvät yhdestä paikasta. Infokansiosta tulee salainen, koska se sisältää Vaakunan sisäisiä tietoja ja toimintatapoja. Liitteenä on infokansion sisällysluettelo, josta saa käsityksen kansion sisällöstä.