Tyytyväisyys kuntokeskus KuntoPeimarin palveluihin
Vuorinen, Jari-Pekka (2013)
Vuorinen, Jari-Pekka
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013697
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013697
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä KuntoPeimarin palveluihin, henkilökuntaan, palvelun laatuun sekä tiloihin, ja pohtia parannuksia ja kehitysideoita tyytyväisyyden parantamiseksi. Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään palvelua ja asiakastyytyväisyyttä. KuntoPeimariin ei ole aiemmin tehty asiakastyytyväisyystutkimusta joten toimeksiantaja saa todennäköisesti merkittävää tietoa asiakkaidensa tyytyväisyydestä ja mielipiteistä.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakekyselynä huhtikuussa 2013. Vastauksia saatiin 219 kappaletta joka on noin 35 % tämänhetkisten aktiivisten asiakkaiden määrästä. Otoskoko on riittävän suuri jotta vastauksia voidaan luotettavasti analysoida ja yleistää. Tutkimusaineisto käsiteltiin SPSS -tilasto-ohjelmaa käyttäen.
KuntoPeimarin asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluun, tiloihin ja henkilökuntaan. Pääosin kyselystä saatu avoin palaute oli positiivista ja kehittävää. Jotta asiakastyytyväisyys pysyisi myös tulevaisuudessa hyvänä, on asiakkaiden kuunteleminen ja heidän palautteeseensa reagoiminen ensisijaisen tärkeää. Myös henkilökunnan motivointiin ja kouluttamiseen on jatkossakin syytä paneutua.
Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena lomakekyselynä huhtikuussa 2013. Vastauksia saatiin 219 kappaletta joka on noin 35 % tämänhetkisten aktiivisten asiakkaiden määrästä. Otoskoko on riittävän suuri jotta vastauksia voidaan luotettavasti analysoida ja yleistää. Tutkimusaineisto käsiteltiin SPSS -tilasto-ohjelmaa käyttäen.
KuntoPeimarin asiakkaat ovat yleisesti ottaen tyytyväisiä tai erittäin tyytyväisiä yrityksen palveluun, tiloihin ja henkilökuntaan. Pääosin kyselystä saatu avoin palaute oli positiivista ja kehittävää. Jotta asiakastyytyväisyys pysyisi myös tulevaisuudessa hyvänä, on asiakkaiden kuunteleminen ja heidän palautteeseensa reagoiminen ensisijaisen tärkeää. Myös henkilökunnan motivointiin ja kouluttamiseen on jatkossakin syytä paneutua.