Managing a business in the UK : Is there a market for a new bed & breakfast in Yorkshire?
Hytönen, Henna (2013)
Hytönen, Henna
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013681
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013681
Tiivistelmä
Bed & Breakfast on yksi tyypillisimmistä majoitusmuodoista Englannissa, tarjoten majoitusta aina edullisista huoneista luksukseen. Sen tyypillisimpiä piirteitä ovat mukavat ja kodikkaat tilat sekä yksilöllinen palvelu.
Opinnäytetyön tavoitteena on ottaa selvää mitä tulisi ottaa huomioon perustaessa bed & breakfast- yritysta Englantiin. Lopullinen päämäärä on oppia tuntemaan kilpailutilanne Yorkshiressa, tärkein asiakas-segmentti, mitä markkinointi metodia tulisi käyttää sekä kuinka luoda vakinaisia asiakkaita. Onko Yorkshiressa tilaa uudelle bed & breakfast- yritykselle?
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimusotteella. Aineiston keruumenetelmänä oli pääosin haastattelu sähköpostin välityksellä. Aineiston analyysissä käytettiin apuna teemoja, jotta haastattelut saatiin purettua yksinkertaisempaan muotoon ja toteutettua analysointi helpommin.
Vaikkakin haastattelujen määrä oli suhteellisen pieni, joitakin johtopäätöksiä pystyttiin tekemään vastauksien perusteella. Kaikkien haastateltavien näkökannat olivat jokseenkin samantapaisia ja linjassa teoreettisen tutkimuspohjan kanssa.
Tutkimuksessa ilmeni, että vaikkakin Yorkshiressa on paljon kilpailua, alueen bed & breakfast – yritykset pitävät hyvin pintansa yksilöllisellä ja ystävällisellä palvelullaan sekä kodikkaalla ilmapiirillään. Internettiä käytetään suurimpana markkinointi metodina ja suurin asiakas-segmentti on lomailijat. Vakioasiakkaiden ylläpito on suhteellisen helppoa B&B-yrityksien omistajille, sillä he pääsevät luomaan läheisemmän suhteen asiakkaidensa kanssa jokapäiväisien keskusteluiden yhteydessä. Suurin vakioasiakas- ryhmä ovat yritysasiakkaat.
Opinnäytetyön tavoitteena on ottaa selvää mitä tulisi ottaa huomioon perustaessa bed & breakfast- yritysta Englantiin. Lopullinen päämäärä on oppia tuntemaan kilpailutilanne Yorkshiressa, tärkein asiakas-segmentti, mitä markkinointi metodia tulisi käyttää sekä kuinka luoda vakinaisia asiakkaita. Onko Yorkshiressa tilaa uudelle bed & breakfast- yritykselle?
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisella tutkimusotteella. Aineiston keruumenetelmänä oli pääosin haastattelu sähköpostin välityksellä. Aineiston analyysissä käytettiin apuna teemoja, jotta haastattelut saatiin purettua yksinkertaisempaan muotoon ja toteutettua analysointi helpommin.
Vaikkakin haastattelujen määrä oli suhteellisen pieni, joitakin johtopäätöksiä pystyttiin tekemään vastauksien perusteella. Kaikkien haastateltavien näkökannat olivat jokseenkin samantapaisia ja linjassa teoreettisen tutkimuspohjan kanssa.
Tutkimuksessa ilmeni, että vaikkakin Yorkshiressa on paljon kilpailua, alueen bed & breakfast – yritykset pitävät hyvin pintansa yksilöllisellä ja ystävällisellä palvelullaan sekä kodikkaalla ilmapiirillään. Internettiä käytetään suurimpana markkinointi metodina ja suurin asiakas-segmentti on lomailijat. Vakioasiakkaiden ylläpito on suhteellisen helppoa B&B-yrityksien omistajille, sillä he pääsevät luomaan läheisemmän suhteen asiakkaidensa kanssa jokapäiväisien keskusteluiden yhteydessä. Suurin vakioasiakas- ryhmä ovat yritysasiakkaat.