Vuoripuro yrityksen markkinointiselvitys sekundääriseen tietoon perustuen
Tolonen, Niina (2013)
Tolonen, Niina
Kajaanin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013637
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013061013637
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tutkimuksellinen, jonka tiedot perustuvat sekundäärisiin lähteisiin. Aiheena opinnäytetyössäni oli tehdä markkinointiselvitys Iso-Britannian markkinoista yritykseen nimeltä Vuoripuro, koska yritys haluaa alkaa markkinoimaan tuotteitaan Iso-Britanniaan. Yritys myy seikkailuvarusteita Internetissä, mutta tarjoaa myös luonto- ja seikkailumatkailupalveluita.
Vuoripuron resurssit pienyrityksenä on rajalliset, joka luo oman haasteensa kehittää yrityksen toimintaa. Teoriakirjat käsittelevät useimmiten asiaa isomman yrityksen kannalta, mutta olen työssäni pyrkinyt näkemään asiat pienemmän yrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa omistajaa hahmottamaan paremmin Iso-Britannian markkinat.
Työni alkaa yrityksen esittelyllä, jonka jälkeen selitän markkinoinnin teoriaa. Käyn läpi muun muassa mitä markkinointi on, mitä asioita tulee ottaa huomioon markkinoidessa ja millainen on ”kirjoituspöytätutkimus”.
Luvussa neljä kerron Kainuun matkailusta ja Suomen aktiviteettien tarjonnasta ulkomailla. Olen rajannut matkailun käsittelemään Kainuun matkailua, koska Vuoripuron yhtenä toimialueena on Kainuu. Seuraavassa kappaleessa syvennyn Iso-Britanniaan, jossa kerron ensin perustietoa maasta ja sen jälkeen brittimatkustajista tilastojen valoissa. Viimeisessä luvussani on yhteenveto ja pohdinta, missä esitän muun muassa tulevaisuuden ideoita tutkimukseni tietoon perustuen.
Vuoripuron resurssit pienyrityksenä on rajalliset, joka luo oman haasteensa kehittää yrityksen toimintaa. Teoriakirjat käsittelevät useimmiten asiaa isomman yrityksen kannalta, mutta olen työssäni pyrkinyt näkemään asiat pienemmän yrityksen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli auttaa omistajaa hahmottamaan paremmin Iso-Britannian markkinat.
Työni alkaa yrityksen esittelyllä, jonka jälkeen selitän markkinoinnin teoriaa. Käyn läpi muun muassa mitä markkinointi on, mitä asioita tulee ottaa huomioon markkinoidessa ja millainen on ”kirjoituspöytätutkimus”.
Luvussa neljä kerron Kainuun matkailusta ja Suomen aktiviteettien tarjonnasta ulkomailla. Olen rajannut matkailun käsittelemään Kainuun matkailua, koska Vuoripuron yhtenä toimialueena on Kainuu. Seuraavassa kappaleessa syvennyn Iso-Britanniaan, jossa kerron ensin perustietoa maasta ja sen jälkeen brittimatkustajista tilastojen valoissa. Viimeisessä luvussani on yhteenveto ja pohdinta, missä esitän muun muassa tulevaisuuden ideoita tutkimukseni tietoon perustuen.