Pelinkehitys Unity3D-pelimoottorilla aloittelijoille
Tiihonen, Pasi (2013)
Tiihonen, Pasi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011973
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011973
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitettiin yksinkertainen tietokonepeli Unity3D-pelimoottorilla ja apuna käytettiin ilmaista Blender-ohjelmaa 3D-mallinnuksessa sekä Photoshop-kuvankäsittelyohjelmaa mallien suunnittelussa ja tekstuurien piirtämisessä. Työn tarkoitus on ohjeistaa ensikertalaista käyttämään Unity-moottoria apuna pelin kehittämisessä.
Pelin toiminnallisuus ohjelmoitiin C#-kielellä ja työ olettaa, että lukijalla on valmiiksi kokemusta ohjelmoinnista. Työssä käsitellään myös 3D-mallinnusta, jolla pelin hahmot ja objektit tehdään. Opinnäytetyön tavoitteena on antaa perusteellinen ohjeistus pelin kehittämisestä aloittelijoille, jotka haluavat käyttää Unity-moottoria kehityksen apuna.
Pelin toiminnallisuus ohjelmoitiin C#-kielellä ja työ olettaa, että lukijalla on valmiiksi kokemusta ohjelmoinnista. Työssä käsitellään myös 3D-mallinnusta, jolla pelin hahmot ja objektit tehdään. Opinnäytetyön tavoitteena on antaa perusteellinen ohjeistus pelin kehittämisestä aloittelijoille, jotka haluavat käyttää Unity-moottoria kehityksen apuna.