Organization Management in Drupal
Mengistu, Daniel (2013)
Mengistu, Daniel
Oulun seudun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011931
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011931
Tiivistelmä
Tällä teknologisesti kehittyneellä aikakaudella useimmat yrityksistä tarjoavat Internet-palveluita toisille alan yrityksille. Sonatec Oy on yksi niistä yrityksistä, joka tarjoaa palveluitaan muille yrityksille. IT-alan yrityksien haasteena on tarjota luotettavaa ja turvallista tapaa organisoida ja hallinnoida yrityksen asiakkaiden tietoja. Tässä opinnäytetetyössä olen tutkinut, kuinka luoda asiakastietojärjestelmä Drupal Cartaron jakamisominaisuuksia laajentaen.
Sonatec-portaalin käyttö mahdollistaa yrityksen informaation hallinnan, niin että jokainen pääsee oman organisaationsa tietoihin. Mukaan hankkeeseen kuvaus on että saan Soncatec Oy kehitin organisaation hallinta moduuli. Sonatec-järjestelmänvalvojalla on täydet oikeudet kaikkiin organisaation portaalin osiin. Yrityksen työntekijät voidaan lisätä joko organisaation portaaliin tai Sonatecin portaaliin. Kun yrityksen työntekijä kirjautuu sisään Sonatecin portaalin kautta, hänet uudelleen ohjataan hänen oman organisaationsa portaaliin, niin että työntekijä pääsee käsiksi vain hänelle sallittuihin tietoihin. Tämä moduulin avulla voidaan hallinnoida organisaation tehtäviä kuten tietojen säilyttäminen, hakeminen, päivittäminen ja poistaminen Sonatec Oyn datapankissa. Sen lisäksi käyttäjillä on omat roolit organisaatiossa, mihin heidät on rekisteröity.
Sonatec-portaalin käyttö mahdollistaa yrityksen informaation hallinnan, niin että jokainen pääsee oman organisaationsa tietoihin. Mukaan hankkeeseen kuvaus on että saan Soncatec Oy kehitin organisaation hallinta moduuli. Sonatec-järjestelmänvalvojalla on täydet oikeudet kaikkiin organisaation portaalin osiin. Yrityksen työntekijät voidaan lisätä joko organisaation portaaliin tai Sonatecin portaaliin. Kun yrityksen työntekijä kirjautuu sisään Sonatecin portaalin kautta, hänet uudelleen ohjataan hänen oman organisaationsa portaaliin, niin että työntekijä pääsee käsiksi vain hänelle sallittuihin tietoihin. Tämä moduulin avulla voidaan hallinnoida organisaation tehtäviä kuten tietojen säilyttäminen, hakeminen, päivittäminen ja poistaminen Sonatec Oyn datapankissa. Sen lisäksi käyttäjillä on omat roolit organisaatiossa, mihin heidät on rekisteröity.