Sukellusta The Adventure Clubin kanssa
Altonen, Elina (2013)
Altonen, Elina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011830
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013053011830
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää minkälaisia asiakkaita The Adventure Clubilla on ja miksi he ovat valinneet juuri The Adventure Clubin.
Tutkimusmenetelminä on käytetty omaa havainnointia työharjoitteluni ohessa sekä sähköpostin välityksellä tehtyä haastattelua The Adventure Clubin managerille Tero Kempakselle. Lisäksi vastauksia tutkimuskysymyksiin on haettu asiakkaiden kuiteista.
Phi Phi on todella suosittu matkailukohde Etelä-Thaimaassa ja myös sukeltaminen siellä on erittäin suosittua. Saarella toimii noin 15 sukelluskeskusta, joten kilpailu on kovaa, mutta melko reilua, koska yritykset ovat sopineet yhteiset hinnat sukellusretkille sekä -kursseille.
Opinnäytetyössäni käytin Stanley Plogin matkailijatyypittely-teoriaa.
Tutkimustulosten perusteella suurin osa The Adventure Clubin asiakkaista tulee Ranskasta,Iso-Britanniasta sekä Saksasta. Asiakkaita kiinnosti eniten snorklausretket, kaksi suosituinta aktiviteettia olivat snorklausretkiä. Kolmanneksi suosituin aktiviteetti oli niin sanotut hupisukellukset eli osallistuminen sukellusretkille luokitettuna sukeltajana. 31% asiakkaista oli saanut tietää The Adventure Clubista Lonely Planet -matkaoppaan kautta. 31% asiakkaista eivät olleet kuulleet The Adventure Clubista aiemmin, he olivat niin sanottuja walk in -asiakkaita. Lisäksi 11% asiakkaista olivat varanneet retkensä internetin kautta ja 10% asiakkaista olivat vanhoja asiakkaita.
Tutkimusmenetelminä on käytetty omaa havainnointia työharjoitteluni ohessa sekä sähköpostin välityksellä tehtyä haastattelua The Adventure Clubin managerille Tero Kempakselle. Lisäksi vastauksia tutkimuskysymyksiin on haettu asiakkaiden kuiteista.
Phi Phi on todella suosittu matkailukohde Etelä-Thaimaassa ja myös sukeltaminen siellä on erittäin suosittua. Saarella toimii noin 15 sukelluskeskusta, joten kilpailu on kovaa, mutta melko reilua, koska yritykset ovat sopineet yhteiset hinnat sukellusretkille sekä -kursseille.
Opinnäytetyössäni käytin Stanley Plogin matkailijatyypittely-teoriaa.
Tutkimustulosten perusteella suurin osa The Adventure Clubin asiakkaista tulee Ranskasta,Iso-Britanniasta sekä Saksasta. Asiakkaita kiinnosti eniten snorklausretket, kaksi suosituinta aktiviteettia olivat snorklausretkiä. Kolmanneksi suosituin aktiviteetti oli niin sanotut hupisukellukset eli osallistuminen sukellusretkille luokitettuna sukeltajana. 31% asiakkaista oli saanut tietää The Adventure Clubista Lonely Planet -matkaoppaan kautta. 31% asiakkaista eivät olleet kuulleet The Adventure Clubista aiemmin, he olivat niin sanottuja walk in -asiakkaita. Lisäksi 11% asiakkaista olivat varanneet retkensä internetin kautta ja 10% asiakkaista olivat vanhoja asiakkaita.