Hakumashup asiakaspalvelutyön tueksi : Arkkitehtuurin suunnittelu ja toteutus
Pynttäri, Ville (2013)
Pynttäri, Ville
Hämeen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911547
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052911547
Tiivistelmä
Työn toimeksiantaja oli Ambientia Oy:n asiakaspalvelukeskus. Se halusi työskentelynsä tehostamiseksi työkalun, jolla voidaan tehdä yhdistetty ha-ku yrityksen tarvitsemiin järjestelmiin. Yhdistetyllä haulla on tarkoitus saada puhelun aikana tarpeelliset tiedot asiakkaasta, jotta puhelua ei tarvit-sisi katkaista tiedon hakemisen ajaksi.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakaspal-velukeskukselle työkalu, joka toteuttaa haut järjestelmiin. Työkalu on Spring-sovelluskehyksen päälle tehty sovellus, jossa yhdistetään JIRAn, Confluencen ja PlanMillin haut kutsumalla niiden REST-rajapintoja. Ha-kutyökalu on tehty juuri asiakaspalvelukeskuksen tarpeisiin, ei täysin yleishyödylliseksi integraatioksi.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaan kehitysympäristössä täysin toimiva sovellus. Sovellus on myös asetettu tuotantoympäristöön, mutta käyt-töönotto vaatii vielä pieniä toimenpiteitä. Sovelluksen käyttöliittymän lo-pullisen ilmeen teko ei kuulunut opinnäytetyön vaatimuksiin ja se on vielä tekemättä.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja toteuttaa asiakaspal-velukeskukselle työkalu, joka toteuttaa haut järjestelmiin. Työkalu on Spring-sovelluskehyksen päälle tehty sovellus, jossa yhdistetään JIRAn, Confluencen ja PlanMillin haut kutsumalla niiden REST-rajapintoja. Ha-kutyökalu on tehty juuri asiakaspalvelukeskuksen tarpeisiin, ei täysin yleishyödylliseksi integraatioksi.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin aikaan kehitysympäristössä täysin toimiva sovellus. Sovellus on myös asetettu tuotantoympäristöön, mutta käyt-töönotto vaatii vielä pieniä toimenpiteitä. Sovelluksen käyttöliittymän lo-pullisen ilmeen teko ei kuulunut opinnäytetyön vaatimuksiin ja se on vielä tekemättä.