Palvelun laadun tutkimus Hyvinvointicenterille
Välimaa, Nina (2013)
Välimaa, Nina
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811422
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811422
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia Hyvinvointicenterin palvelun laatua. Tavoitteena oli saada tietoa siitä, miten asiakkaat kokivat saamansa laadun ja pitäisikö yrityksen kehittää palvelua jollakin tietyllä osa-alueella. Tutkimuksessa painotettiin palvelun laadullista näkökulmaa. Teoriaosa käsittelee palvelua ja laatua käsitteinä sekä laadun mittaamista ja kehittämistä. Myös palvelun tuotteistamista ja ostopäätökseen vaikuttavia tekijöitä on käsitelty lyhyesti.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä kyselytutkimuksena. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat Hyvinvointicenterin asiakkaat. Kyselyyn osallistumisaika oli 1.11.–15.12.2012. Tuona aikana yrityksen asiakkailla oli mahdollisuus vastata kyselyyn ja osallistua sitä kautta lahjakortin arvontaan. Vastauksia kyselyyn saatiin 159 kpl. Saadut tulokset analysoitiin kvantitatiivisin ja kvalitatiivisin menetelmin. Tulosten analysoinnissa hyödynnettiin Satakunnan ammattikorkeakoulun e-lomake järjestelmää. Tavoitteena oli kerätä tietoa yrityksen palvelun laadun tämän hetkisestä tilasta. Vastaavaa tutkimusta ei yrityksessä ollut suoritettu vähään aikaan ja näin ollen tilannekatsaus palvelun laatuun oli toivottua.
Saadut tulokset olivat hyvin positiiviset ja osoittivat yrityksen palvelun laadun olevan erittäin hyvällä tasolla. Vastaajat olivat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun ja Hyvinvointicenterin toimintaa arvostettiin. Myös yrityksen laaja palvelutarjonta sai erityistä kiitosta. Tutkimus oli onnistunut, vastauksia saatiin riittävästi analyysia varten ja tutkimus tuotti arvokasta tietoa Hyvinvointicenterin palvelun laadun tilasta.
Tutkimus suoritettiin kvantitatiivisena eli määrällisenä kyselytutkimuksena. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat Hyvinvointicenterin asiakkaat. Kyselyyn osallistumisaika oli 1.11.–15.12.2012. Tuona aikana yrityksen asiakkailla oli mahdollisuus vastata kyselyyn ja osallistua sitä kautta lahjakortin arvontaan. Vastauksia kyselyyn saatiin 159 kpl. Saadut tulokset analysoitiin kvantitatiivisin ja kvalitatiivisin menetelmin. Tulosten analysoinnissa hyödynnettiin Satakunnan ammattikorkeakoulun e-lomake järjestelmää. Tavoitteena oli kerätä tietoa yrityksen palvelun laadun tämän hetkisestä tilasta. Vastaavaa tutkimusta ei yrityksessä ollut suoritettu vähään aikaan ja näin ollen tilannekatsaus palvelun laatuun oli toivottua.
Saadut tulokset olivat hyvin positiiviset ja osoittivat yrityksen palvelun laadun olevan erittäin hyvällä tasolla. Vastaajat olivat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun ja Hyvinvointicenterin toimintaa arvostettiin. Myös yrityksen laaja palvelutarjonta sai erityistä kiitosta. Tutkimus oli onnistunut, vastauksia saatiin riittävästi analyysia varten ja tutkimus tuotti arvokasta tietoa Hyvinvointicenterin palvelun laadun tilasta.