Televisiomainonta Suomessa
Toivola, Linda (2013)
Toivola, Linda
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811193
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052811193
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on suomalainen mainoselokuva ja sen kehittyminen nykypäivään. Työn alussa tarkastellaan myös markkinoinnin psykologiaa, sillä on oleellista ymmärtää, miten markkinointi vaikuttaa ihmiseen ja sen perusteella voidaan todeta, millainen mainos vetoaa kohderyhmään ja millainen ei.
Opinnäytetyössä tarkastellaan yleisellä tasolla ostamisen psykologiaa ja hieman tarkemmin markkinoinnin keinoja mainostajan näkökulmasta. Aiheena ovat markkinoinnin tavoitteet, työtavat ja ongelmat.
Psykologisen osuuden jälkeen työ keskittyy suomalaisen televisiomainonnan historiaan ja sen kehittymiseen. Tarkoituksena on tuoda esille mainosten kehityskaari erityisesti sisällön ja maailmankuvan kehittymisen näkökulmasta.
Opinnäytetyön aineistona on käytetty kirjallisuutta niin psykologian kuin markkinoinnin aloilta sekä suomalaisen mainonnan historiaan keskittyviä teoksia.
Opinnäytetyössä tarkastellaan yleisellä tasolla ostamisen psykologiaa ja hieman tarkemmin markkinoinnin keinoja mainostajan näkökulmasta. Aiheena ovat markkinoinnin tavoitteet, työtavat ja ongelmat.
Psykologisen osuuden jälkeen työ keskittyy suomalaisen televisiomainonnan historiaan ja sen kehittymiseen. Tarkoituksena on tuoda esille mainosten kehityskaari erityisesti sisällön ja maailmankuvan kehittymisen näkökulmasta.
Opinnäytetyön aineistona on käytetty kirjallisuutta niin psykologian kuin markkinoinnin aloilta sekä suomalaisen mainonnan historiaan keskittyviä teoksia.