The Point of Clicking : Roles of Cutscenes in Adventure Games
Delahay, Anayte (2013)
Delahay, Anayte
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711085
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052711085
Tiivistelmä
Tutkimuksessa analysoidaan välianimaatioiden käyttöä kahdessatoista eri graafisessa seikkailupelissä. Aineisto on valittu myyntimäärien, kriitikkoarvioiden ja listasijoitusten perusteella. Jokaisesta aineiston pelistä analysoidaan yksi pidempi välianimaatio. Analyysin pohjana on etukäteen laadittu jaottelu seikkailupelianimaatioiden yleisistä käyttötarkoituksista.
Opinnäytetyöhön kuuluu lisäksi tapaustutkimus, jossa tutkimuksen löydöksiä sovelletaan uuden seikkailupelin animaatiosuunnitteluun ja toteuttamiseen.
Opinnäytetyöhön kuuluu lisäksi tapaustutkimus, jossa tutkimuksen löydöksiä sovelletaan uuden seikkailupelin animaatiosuunnitteluun ja toteuttamiseen.