VERKKO-OPETUKSEN MAHDOLLISUUDET JA HAASTEET Case: Sulautuva aikuiskoulutus -hanke
Pirilä, Armi (2013)
Pirilä, Armi
Vaasan ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052610818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052610818
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheen sain Vaasan ammattikorkeakoulun Sulautuva aikuiskoulutus-hankkeelta. Toimeksiantona oli tehdä video-ohjeita Vaasan ammattikorkeakoulun opettajille käytössä olevista ja tulevista verkkotyökaluista ja rakentaa Moodleen mallikurssi. Opinnäytetyöni käsittelee teoriassa ja empiirisessä osassa verkko-opetusta, toimivan verkkokurssin rakentamista ja tarjoaa verkkotyökalujen käytön opetteluun video-ohjeita.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen, jonka teoriassa selvitän, mitä verkko-opetus on ja miten se eroaa lähiopetuksesta. Opinnäytetyöni teoriaan olen käyttänyt kirjallisia ja internet lähteitä. Muu käyttämäni materiaali on testauksen ja omiin kokemuksiini perustuvaa.
Opinnäytetyöni empiirisen osan avulla ohjeistan, miten rakennetaan verkkokurssi. Nauhoitin video-ohjeita verkko-oppimisympäristö Moodle 2.4:n käytöstä yhteensä 29 ja Adobe Connectin käytöstä 9 ohjetta. Lisäksi tein Opettajien ohjeet -nimisen Moodletoteutuksen, johon on koottu verkko-opetukseen liittyviä ohjeistuksia opettajille.
Opinnäytetyöni on toiminnallinen, jonka teoriassa selvitän, mitä verkko-opetus on ja miten se eroaa lähiopetuksesta. Opinnäytetyöni teoriaan olen käyttänyt kirjallisia ja internet lähteitä. Muu käyttämäni materiaali on testauksen ja omiin kokemuksiini perustuvaa.
Opinnäytetyöni empiirisen osan avulla ohjeistan, miten rakennetaan verkkokurssi. Nauhoitin video-ohjeita verkko-oppimisympäristö Moodle 2.4:n käytöstä yhteensä 29 ja Adobe Connectin käytöstä 9 ohjetta. Lisäksi tein Opettajien ohjeet -nimisen Moodletoteutuksen, johon on koottu verkko-opetukseen liittyviä ohjeistuksia opettajille.