Kiinan markkinoiden liiketoimintakulttuuri
Jauhiainen, Hanna (2013)
Jauhiainen, Hanna
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410559
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052410559
Tiivistelmä
TIIVISTELMÄ
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Liiketalouden koulutusohjelma
JAUHIAINEN, HANNA Kiinan markkinoiden liiketoimintakulttuuri
Opinnäytetyö 34 sivua
Työn ohjaaja Lehtori Ulla Puustelli
Huhtikuu 2013
Avainsanat Kiina, liiketoiminta, tapakulttuuri
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaisia haasteita kohdataan Kiinan markkinoille suunnatessa ja kuinka ennalta arvaamattomien tilanteiden kans-sa tulee menetellä. Tarkoituksena on ymmärtää kulttuurillisten seikkojen vaikutus kiinalaisen yksilön toimintaan sekä tuoda esiin keskeiset eroavaisuudet länsimaiseen liiketoimintakulttuuriin nähden. Työssä tarkastellaan myös kiina-laisen kulttuurin, moraalin ja historian vaikutusta tämän päivän kiinalaiseen liiketoimintakulttuuriin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on koota selkeimmät ja keskeisimmät liiketoimin-takulttuurien erot Kiinan ja länsimaiden välillä. Opinnäytetyön tarkoitus on myös helpottaa Kiinan markkinoille suuntaavan yrityksen strategian luomista ja käytännöntoimia kiinalaisen liikekumppanin kanssa neuvoteltaessa.
Opinnäytetyö tarkastelee kiinalaista liiketoimintakulttuuria eri lähteisiin perus-tuen ja tutkimusmetodina on käytetty kirjoituspöytätutkimuksen mallia.
KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU
Liiketalouden koulutusohjelma
JAUHIAINEN, HANNA Kiinan markkinoiden liiketoimintakulttuuri
Opinnäytetyö 34 sivua
Työn ohjaaja Lehtori Ulla Puustelli
Huhtikuu 2013
Avainsanat Kiina, liiketoiminta, tapakulttuuri
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaisia haasteita kohdataan Kiinan markkinoille suunnatessa ja kuinka ennalta arvaamattomien tilanteiden kans-sa tulee menetellä. Tarkoituksena on ymmärtää kulttuurillisten seikkojen vaikutus kiinalaisen yksilön toimintaan sekä tuoda esiin keskeiset eroavaisuudet länsimaiseen liiketoimintakulttuuriin nähden. Työssä tarkastellaan myös kiina-laisen kulttuurin, moraalin ja historian vaikutusta tämän päivän kiinalaiseen liiketoimintakulttuuriin.
Opinnäytetyön tarkoituksena on koota selkeimmät ja keskeisimmät liiketoimin-takulttuurien erot Kiinan ja länsimaiden välillä. Opinnäytetyön tarkoitus on myös helpottaa Kiinan markkinoille suuntaavan yrityksen strategian luomista ja käytännöntoimia kiinalaisen liikekumppanin kanssa neuvoteltaessa.
Opinnäytetyö tarkastelee kiinalaista liiketoimintakulttuuria eri lähteisiin perus-tuen ja tutkimusmetodina on käytetty kirjoituspöytätutkimuksen mallia.