Oppimistyylien tunnistaminen pedagogisena työkaluna : miten hyödyntää laulunoppimisessa tietämystä erilaisista tavoista mieltää uutta tietoa
Orpana, Lea (2013)
Orpana, Lea
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219885
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305219885
Tiivistelmä
Tämä kirjallinen opinnäytetyö käsittelee oppimistyylejä sekä niiden merkitystä ja hyödyntämistä laulunopetuksessa. Työn lähtökohtana on tutustuttaa lukijat viiteen eri oppimistyyliin, joiden avulla miellämme uutta tietoa. Nämä viisi oppimisen tapaa ovat auditiivinen, kinesteettinen,looginen, visuaalinen sekä mielikuvia apunaan hyödyntävä oppija. Työn tärkeä viestä on, että laulunopettajan on hyvä tunnistaa oppilaan tapa mieltää ja omaksua uutta tietoa, ja näin käyttää oppimistyyliä hyväksi laulunopetuksessa. Oppimistyylien avulla oppilas saavuttaa tuloksia tehokkaasti sekä oman oppimistyylin hahmottaminen tukee hänen omaa, itsenäistä harjoittelua. Laulunopettajalle tämä opinnäytetyö tarjoaa tietoa oppimistyyleistä sekä keinoja kohdata uusi,ainutlaatuinen ja erilainen oppija, jollaisena jokainen oppilas voidaan nähdä.