Asiakastyytyväisyyskysely K-market Vehmaisissa
Villiniitty, Katja (2013)
Villiniitty, Katja
Tampereen ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179227
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305179227
Tiivistelmä
Opinnäytetyö kokoaa tutkimustietoa asiakastyytyväisyydestä, jota on hyödynnetty mahdollisimman monipuolisesti teoriassa ja käytännön toteutuksessa. Käytännön toteutus on asiakastyytyväisyyskysely K-Market Vehmaisissa. Kysely on toteutettu teemahaastatteluna nauhurilla. Kysymykset eivät olleet tarkoituksella kovin rajattuja, jotta asiakkaat vastaisivat mahdollisimman omasanaisesti, eikä johdattelua tulisi. Tarkoituksena oli näin saada esille yllättävääkin palautetta, jota kysyjä ei välttämättä osaisi odottaa ja toiminnan kehitys olisi tuloksien myötä mahdollista.
Kyselyä aloitettaessa kauppias asetti K-Market Vehmaisten kvalitatiivisiksi tavoitteiksi korkean asiakastyytyväisyyden valikoimaan (grillatut tuotteet, salaattibaari ja oma lihankäsittely) ja hyvän palvelun. Tämä tarkoittaa, että asiakkaiden toivomukset huomioidaan, uutuudet otetaan valikoimiin ja eettisyyttä vaalitaan laajalla luomu-, lähi- ja Reilun kaupan tuotteilla. Mielipidekyselyn tulokset tukivat kauppiaan ajatuksia siinä, että tavoitteisiin oli päästy hyvin. Myyntistrategian onnistumista tukevat myös K-Plus Oy:n aikaisemmin tekemät kvantitatiiviset tutkimukset myynnin kehityksestä.
Tyytyväisimpiä oltiin palveluun, tuotevalikoimaan ja tiloihin. Toivomukset toiminnan parantamisesta koskivat lähinnä yksittäisiä tuotetoivomuksia valikoimiin.
Kyselyä aloitettaessa kauppias asetti K-Market Vehmaisten kvalitatiivisiksi tavoitteiksi korkean asiakastyytyväisyyden valikoimaan (grillatut tuotteet, salaattibaari ja oma lihankäsittely) ja hyvän palvelun. Tämä tarkoittaa, että asiakkaiden toivomukset huomioidaan, uutuudet otetaan valikoimiin ja eettisyyttä vaalitaan laajalla luomu-, lähi- ja Reilun kaupan tuotteilla. Mielipidekyselyn tulokset tukivat kauppiaan ajatuksia siinä, että tavoitteisiin oli päästy hyvin. Myyntistrategian onnistumista tukevat myös K-Plus Oy:n aikaisemmin tekemät kvantitatiiviset tutkimukset myynnin kehityksestä.
Tyytyväisimpiä oltiin palveluun, tuotevalikoimaan ja tiloihin. Toivomukset toiminnan parantamisesta koskivat lähinnä yksittäisiä tuotetoivomuksia valikoimiin.