Optimizing Online Marketing and Implementing e-Business
Dimas, Alexandros (2013)
Dimas, Alexandros
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305169106
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305169106
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli suunnitella ja kehittää Edutorium.org, joka on verkkosivu, jonka tarkoituksena on toimia digitaalisena tiedonlähteenä, johon opiskelijat voivat lisätä kaikenlaista oppimateriaalia. Edutorium.org on suunnattu opiskelumateriaalitietokannaksi, jonka tarkoituksena on edistää ilmaista ja vapaata opiskelua kaikille. Edutorium.org on suunniteltu näkemyksellä, että opiskelun tulevaisuus on verkossa ja kaikilla ihmisillä on oikeus siihen. Edutorium.org on kehitetty käyttäen avoimen lähdekoodin Elgg-ohjelmistokehystä, ja se sijaitsee palvelimella osoitteessa http://www.edutorium.org.
Insinöörityön tarkoituksena oli myös tarkastella online-markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin metodeja, joilla voi tehokkaasti kasvattaa verkkosivun vierailijoiden määrää ja parantaa sen näkyvyyttä hakukoneiden tuloksissa. Tutkimus koostuu teoriaosiosta, joka pohjautuu ajankohtaisiin kirjallisiin sekä elektronisiin lähteisiin ja empiirisestä osiosta, jossa esitellään Edutorium.org-verkkosivustossa sovelletut tekniikat. Sosiaalisen median optimointi on tehokas työkalu uuden verkkosivun tai yrityksen näkyvyyden edistämiseen sen julkaisemisen alkuvaiheessa. Insinöörityö kuvaa online-markkinointia verkkosivun suunnittelusta sen julkaisemiseen asti ja osoittaa mahdolliset hankaluudet ja virheet, joita verkkosivun suunnittelija saattaa kohdata sekä ratkaisut niiden ehkäisemiseksi.
Insinöörityö tarjoaa yleisnäkemyksen nykyaikaisesta online-markkinoinnista ja sen tulosten avulla voidaan markkinoida ja kehittää edistyksellisempiä ja tehokkaimpia markkinointistrategioita välttäen monia nykyään tehottomia hakukoneoptimointitekniikoita.
Insinöörityön tarkoituksena oli myös tarkastella online-markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin metodeja, joilla voi tehokkaasti kasvattaa verkkosivun vierailijoiden määrää ja parantaa sen näkyvyyttä hakukoneiden tuloksissa. Tutkimus koostuu teoriaosiosta, joka pohjautuu ajankohtaisiin kirjallisiin sekä elektronisiin lähteisiin ja empiirisestä osiosta, jossa esitellään Edutorium.org-verkkosivustossa sovelletut tekniikat. Sosiaalisen median optimointi on tehokas työkalu uuden verkkosivun tai yrityksen näkyvyyden edistämiseen sen julkaisemisen alkuvaiheessa. Insinöörityö kuvaa online-markkinointia verkkosivun suunnittelusta sen julkaisemiseen asti ja osoittaa mahdolliset hankaluudet ja virheet, joita verkkosivun suunnittelija saattaa kohdata sekä ratkaisut niiden ehkäisemiseksi.
Insinöörityö tarjoaa yleisnäkemyksen nykyaikaisesta online-markkinoinnista ja sen tulosten avulla voidaan markkinoida ja kehittää edistyksellisempiä ja tehokkaimpia markkinointistrategioita välttäen monia nykyään tehottomia hakukoneoptimointitekniikoita.