Facebook-markkinoinnin tehostaminen : case Dressing Mimia 2012
Myllylä, Marika (2013)
Myllylä, Marika
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305148332
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305148332
Tiivistelmä
Tutkimus keskittyy sosiaaliseen mediaan ja erityisesti sen suurimpaan yhteisöpalveluun Facebookiin. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää millaisia keinoja käyttäen case-kohteen Facebook-markkinointia voitaisiin tehostaa. Tutkimuksen case-kohteena toimi Dressing Mimia-niminen organisaatio, jonka toiminta perustuu kerran vuodessa järjestettävään muoti- ja kulttuuritapahtumaan.
Teoriaosuuden avulla tuodaan esille, mitä sosiaalinen media tarkoittaa, miten se on muuttanut markkinointia ja millaisia keinoja käyttäen yritysten tulisi hyödyntää nykyajan markkinoinnissa sosiaalista mediaa. Teoriaosuudessa tarkastellaan lähemmin Facebookia ja esitetään palvelulle ominaisia markkinointikeinoja.
Tutkimuksen aineisto koostuu teoriaosuudesta, toiminnallisesta osuudesta, jossa tutkija kertoo omasta toiminnastaan osana Dressing Mimian markkinointitiimiä, sekä teoriaosuuden avulla kiteytetyistä johtopäätöksistä, miten case-kohteen Facebook-markkinointia tulisi tehostaa. Kehitysideat ovat suuntaa antavia ja niitä voi hyödyntää muissakin yrityksissä.
Teoriaosuuden avulla tuodaan esille, mitä sosiaalinen media tarkoittaa, miten se on muuttanut markkinointia ja millaisia keinoja käyttäen yritysten tulisi hyödyntää nykyajan markkinoinnissa sosiaalista mediaa. Teoriaosuudessa tarkastellaan lähemmin Facebookia ja esitetään palvelulle ominaisia markkinointikeinoja.
Tutkimuksen aineisto koostuu teoriaosuudesta, toiminnallisesta osuudesta, jossa tutkija kertoo omasta toiminnastaan osana Dressing Mimian markkinointitiimiä, sekä teoriaosuuden avulla kiteytetyistä johtopäätöksistä, miten case-kohteen Facebook-markkinointia tulisi tehostaa. Kehitysideat ovat suuntaa antavia ja niitä voi hyödyntää muissakin yrityksissä.