Kauppakeskuksen julkisen tilan suunnittelu palvelumuotoilun keinoin
Hänninen, Heidi; Peräsuo, Maarit (2013)
Lataukset:
Hänninen, Heidi
Peräsuo, Maarit
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305087322
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305087322
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan palvelumuotoilua ja sen tutkimusmenetelmin hankitun käyttäjätiedon
hyödyntämistä osana kauppakeskuksen julkisen tilan uudelleensuunnittelua. Esimerkkikohteena on Kauppakeskus
Sektori Kuopiosta.
Työssä selvitetään asiointikokemuksen merkitystä kaupan alalla, minkälaisia odotuksia ja toiveita asiakkailla on.
Opinnäytetyössä luodaan kokonaisvaltainen konsepti, joka sisältää valaistus-, tilajaottelu- ja esteettömyyssuunnitelmia. Työssä tarkastellaan myös identiteetin ja profiloinnin hyödyntämistä osana suunnittelua.
Opinnäytetyön johtopäätös on kuinka palvelumuotoilun keinot yhdistettynä tilamuotoiluun tuottavat helposti
lähestyttävän, houkuttelevamman ja viihtyisän kauppakeskuksen.
hyödyntämistä osana kauppakeskuksen julkisen tilan uudelleensuunnittelua. Esimerkkikohteena on Kauppakeskus
Sektori Kuopiosta.
Työssä selvitetään asiointikokemuksen merkitystä kaupan alalla, minkälaisia odotuksia ja toiveita asiakkailla on.
Opinnäytetyössä luodaan kokonaisvaltainen konsepti, joka sisältää valaistus-, tilajaottelu- ja esteettömyyssuunnitelmia. Työssä tarkastellaan myös identiteetin ja profiloinnin hyödyntämistä osana suunnittelua.
Opinnäytetyön johtopäätös on kuinka palvelumuotoilun keinot yhdistettynä tilamuotoiluun tuottavat helposti
lähestyttävän, houkuttelevamman ja viihtyisän kauppakeskuksen.