Sisätilan renderöinnin optimointi animaatiota varten 3ds Max -ohjelmassa
Ketonen, Timo (2013)
Ketonen, Timo
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305076999
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305076999
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on esitellä 3ds Max -ohjelman eri
renderöintimoottorien ominaisuuksia niiden tehokkaan hyödyntämisen ja optimoinnin näkökulmasta.
Työ käsittelee aluksi 3ds Maxin yleisiä renderöintiin liittyviä asioita, kuten renderöintimoottorien ominaisuuksia. Tämän jälkeen työ perehtyy renderöinnin optimointiin vaikuttaviin osa-alueisiin, kuten valaistukseen, materiaaleihin sekä renderöintiasetuksiin. Lähteinä on käytetty kirjoja sekä internet-sivuja jotka käsittelevät 3ds Max:n sekä mental ray -renderöintimoottorin ominaisuuksia.
Case-osiossa tavoitteena on luoda yksinkertainen 3d-animaatio, joka hyödyntää mental ray-renderöintimoottorin aikaisemmin opinnäytetyössä mainittuja optimointimahdollisuuksia.
renderöintimoottorien ominaisuuksia niiden tehokkaan hyödyntämisen ja optimoinnin näkökulmasta.
Työ käsittelee aluksi 3ds Maxin yleisiä renderöintiin liittyviä asioita, kuten renderöintimoottorien ominaisuuksia. Tämän jälkeen työ perehtyy renderöinnin optimointiin vaikuttaviin osa-alueisiin, kuten valaistukseen, materiaaleihin sekä renderöintiasetuksiin. Lähteinä on käytetty kirjoja sekä internet-sivuja jotka käsittelevät 3ds Max:n sekä mental ray -renderöintimoottorin ominaisuuksia.
Case-osiossa tavoitteena on luoda yksinkertainen 3d-animaatio, joka hyödyntää mental ray-renderöintimoottorin aikaisemmin opinnäytetyössä mainittuja optimointimahdollisuuksia.