Asukasmuutosprosessi RS-kohteessa
Porento, Pasi (2013)
Porento, Pasi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066654
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066654
Tiivistelmä
Asuntokohteissa tehtävien asukasmuutosten lukumäärä ja muutoksiin liittyvän tiedon määrä kasvaa rakennusalalla, sillä asiakkaat haluavat yhä yksilöllisempiä ratkaisuja asuntoihin. Tietomäärän kas-vaessa vaaditaan asukasmuutoksiin liittyvien tietovirtojen määrittämistä sekä tiedonhallintaan liittyvien tehtävien ja vastuiden selventämistä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata mahdollisimman tarkasti tilaajayrityksen Kuopion asukasmuutostöiden toimintaprosessi. Tavoitteena oli tehdä sellai-nen aineisto, jota voi käyttää uusien asiakaspalveluinsinöörien perehdytyksessä. Yhtenä osana opin-näytetyötä oli muutostöiden dokumentointi.
Työssä tutkittiin uudiskohteita koskevaa muutostyöprosessia NCC Rakennus Oy:ssä Kuopion yksi-kössä. Tässä opinnäytetyössä keskityttiin kartoittamaan ja kuvaamaan RS-kohteen asukasmuutos-töitä tekevän asiakas- / muutostyöinsinöörin nykyisiä toimintatapoja NCC Rakennus Oy:ssä. Opin-näytetyössä kuvattiin muutostöiden sekä tuotevalintojen etenemistä asunnon ostamisesta kohteen luovutukseen asti.
Opinnäytetyössä selvisi, että yksi tärkeimmistä asioista on hyvä asiakaspalvelu. Hyvän ja sujuvan palvelun tuottaminen vaatii koko yritykseltä palvelukulttuuria sekä henkilöstön oikeaa asennoitumista ja motivaatiota palvella omia asiakasryhmiään. Tämä opinnäytetyö antaa jatkossa pohjaa asukas-muutosprosessin kehittämiselle NCC Rakennus Oy:ssä.
Työssä tutkittiin uudiskohteita koskevaa muutostyöprosessia NCC Rakennus Oy:ssä Kuopion yksi-kössä. Tässä opinnäytetyössä keskityttiin kartoittamaan ja kuvaamaan RS-kohteen asukasmuutos-töitä tekevän asiakas- / muutostyöinsinöörin nykyisiä toimintatapoja NCC Rakennus Oy:ssä. Opin-näytetyössä kuvattiin muutostöiden sekä tuotevalintojen etenemistä asunnon ostamisesta kohteen luovutukseen asti.
Opinnäytetyössä selvisi, että yksi tärkeimmistä asioista on hyvä asiakaspalvelu. Hyvän ja sujuvan palvelun tuottaminen vaatii koko yritykseltä palvelukulttuuria sekä henkilöstön oikeaa asennoitumista ja motivaatiota palvella omia asiakasryhmiään. Tämä opinnäytetyö antaa jatkossa pohjaa asukas-muutosprosessin kehittämiselle NCC Rakennus Oy:ssä.