Pelimekaniikan suunnittelu ja peliprototyypin toteutus
Koponen, Timi (2013)
Koponen, Timi
Lahden ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066538
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305066538
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on pelisuunnittelu ja peliprototyypin tekoprosessi. Tarkoituksenani oli syventyä pelimekaniikan suunnitteluun ja hyödyntää siitä saatuja tietoja peliprototyypin toteuttamisen tukena.
Käyn läpi pelimekaniikan suunnittelun eri osa-alueita, sitä miten itse sovelsin niitä projektissani sekä suorittamieni pelitestauksien tuloksia. Peliprototyyppi on suunniteltu mobiili- ja tablettilaitteille.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli saada pelimekaniikan osalta viimeistelty prototyyppi aikaiseksi, mutta muilta osin työ pelin parissa jatkuu.
Käyn läpi pelimekaniikan suunnittelun eri osa-alueita, sitä miten itse sovelsin niitä projektissani sekä suorittamieni pelitestauksien tuloksia. Peliprototyyppi on suunniteltu mobiili- ja tablettilaitteille.
Opinnäytetyöni tavoitteena oli saada pelimekaniikan osalta viimeistelty prototyyppi aikaiseksi, mutta muilta osin työ pelin parissa jatkuu.