Tietovisapeli yrityksen markkinointiin
Patalainen, Viktori (2013)
Patalainen, Viktori
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025897
Tiivistelmä
Insinöörityön tavoitteena oli luoda tietovisapeli Flash-tekniikalla markkinointitarkoituksiin. Insinöörityön tilaajana oli IT-alan yritys. Peli suunniteltiin alusta alkaen erittäin monipuolisesti muokattavaksi ilman, että muokkaajan tarvitsee tuntea Flash-ohjelmointia. Tarkoituksena oli luoda peli, jota asiakas voi helposti muokata vaihtamalla muutamia tiedostoja palvelimella.
Erilaiset muokkausoptiot laitettiin helposti luettavaan muotoon käyttäen XML-tiedostoja. Muokattavat tiedostot säilytetään palvelimella, josta ne ladataan pelin alussa. Asiakas voi luoda eri versioita pelistä vaihtamalla pelin tunnuksen ja siihen liittyvät tiedostot. Asiakas voi muun muassa muokata melkein kaikkia pelin sisällä olevia tekstejä, erilaisia pelissä näkyviä optioita ja ulkoasua.
Insinöörityön tuloksena valmistui tietovisapeli esimerkkisisällöllä, jota asiakas voi helposti muokata mieleisekseen. Asiakas voi tehdä pelistä useita versioita helposti ja käyttää sitä usean eri asian markkinointiin.
Erilaiset muokkausoptiot laitettiin helposti luettavaan muotoon käyttäen XML-tiedostoja. Muokattavat tiedostot säilytetään palvelimella, josta ne ladataan pelin alussa. Asiakas voi luoda eri versioita pelistä vaihtamalla pelin tunnuksen ja siihen liittyvät tiedostot. Asiakas voi muun muassa muokata melkein kaikkia pelin sisällä olevia tekstejä, erilaisia pelissä näkyviä optioita ja ulkoasua.
Insinöörityön tuloksena valmistui tietovisapeli esimerkkisisällöllä, jota asiakas voi helposti muokata mieleisekseen. Asiakas voi tehdä pelistä useita versioita helposti ja käyttää sitä usean eri asian markkinointiin.