Gerillamarknadsföring : Att nå traditionella mål med otraditionella metoder
Ahokas, Jenny (2013)
Ahokas, Jenny
Yrkeshögskolan Novia
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025797
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201305025797
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä pyritään saamaan selville, kuinka epätavanomainen markkinoinnin menetelmä, sissimarkkinointi, toimii markkinointimenetelmänä ja mitä mahdollisuuksia luovaan markkinointiin on olemassa. Työn tavoitteena on selvittää, mitä kanavia sissimarkkinoinnissa voidaan käyttää ja miten asiakas reagoi tällaiseen markkinointiin.
Sissimarkkinointi on suhteellisen moderni ilmaisu ja tarkoittaa luovaa ja energistä markkinointia, minimaalista budjettia käyttäen. Sissimarkinoinnilla halutaan saavuttaa perinteisiä tavoitteita, epätavanomaisilla menetelmillä.
Työ on jaettu kahteen osaan: teoriaosaan jossa käsitellään sissimarkkinointia ja tutkimusosaan, joka koostuu kahdesta eri vaiheesta. Ensimmäinen vaihe tutkimuksessa koostuu haastattelusta, sissimarkkinoinnin parissa työskennelleen henkilön haastattelusta ja toinen vaihe sissimarkkinointisuunnitelmasta, joka toteutetaan ja luodaan teorian ja haastattelun perusteella. Jotta yhteys haastattelun, sissimarkkinointisuunnitelman ja sissimarkkinointiteorian välillä tulee esiin,on työn lopussa analyysi, jossa verrataan näitä kolmea.
Sissimarkkinointi on suhteellisen moderni ilmaisu ja tarkoittaa luovaa ja energistä markkinointia, minimaalista budjettia käyttäen. Sissimarkinoinnilla halutaan saavuttaa perinteisiä tavoitteita, epätavanomaisilla menetelmillä.
Työ on jaettu kahteen osaan: teoriaosaan jossa käsitellään sissimarkkinointia ja tutkimusosaan, joka koostuu kahdesta eri vaiheesta. Ensimmäinen vaihe tutkimuksessa koostuu haastattelusta, sissimarkkinoinnin parissa työskennelleen henkilön haastattelusta ja toinen vaihe sissimarkkinointisuunnitelmasta, joka toteutetaan ja luodaan teorian ja haastattelun perusteella. Jotta yhteys haastattelun, sissimarkkinointisuunnitelman ja sissimarkkinointiteorian välillä tulee esiin,on työn lopussa analyysi, jossa verrataan näitä kolmea.