Ringettekoulu manuaali markkinointiin ja ohjaajarekrytointiin Espoon Kiekkoseuralle
Koskiranta, Sini (2013)
Koskiranta, Sini
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304265279
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304265279
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli luoda Espoon Kiekkoseuran (EKS) ringetelle manuaali, jonka tehtävänä on helpottaa ringettekoulun rehtorin työtä, sekä tuoda laatua ja pysyvyyttä ringettekouluun. Työn tavoitteena on kehittää ringettekoulun markkinointia ja ohjaaja-rekrytointia.
Työ eteni prosessina, jossa Espoon Kiekkoseuran ringeten valmennuspäällikkö Katja Pasanen oli mukana koko ajan. Ensin valittiin keskeiset kehityskohteet, jotka olivat markkinointi ja ohjaajarekrytointi. Tämän kehityskohteiden valinnan jälkeen luotiin uusia ideoita näihin kehityskohteisiin. Puolessa välissä prosessia, joulukuussa 2012 kat-sottiin, missä ollaan ja mitä manuaaliin lisätään. Työ valmistui viikolla 10 vuonna 2013, jonka jälkeen se arvioitiin. Manuaaliin tehtyä ringettekoulun mainosta, sekä ringeten kokeilutapahtuman mainosta käytettiin jo tammikuussa 2013.
Työn tuloksena syntyi markkinoinnin toimintasuunnitelma, luotiin EKS ringettepäivä ja kiertävä ohjaajamalli. Työ sisältää markkinointiin uuden mainoksen, sekä juniori keula-kuvan. Ohjaajarekrytointiin saatiin työn tuloksena hakukaavakkeet paperisena ja säh-köisenä versiona. Myös ohjaajien tehtävät kirjattiin ylös.
Työ oli Espoon Kiekkoseuran toiveiden mukainen. Tavoitteet täyttyivät, koska manu-aalista löytyvät selkeästi sekä markkinoinnin toimintamalli, että ohjeet ohjaajarekrytoin-tiin.
Työ eteni prosessina, jossa Espoon Kiekkoseuran ringeten valmennuspäällikkö Katja Pasanen oli mukana koko ajan. Ensin valittiin keskeiset kehityskohteet, jotka olivat markkinointi ja ohjaajarekrytointi. Tämän kehityskohteiden valinnan jälkeen luotiin uusia ideoita näihin kehityskohteisiin. Puolessa välissä prosessia, joulukuussa 2012 kat-sottiin, missä ollaan ja mitä manuaaliin lisätään. Työ valmistui viikolla 10 vuonna 2013, jonka jälkeen se arvioitiin. Manuaaliin tehtyä ringettekoulun mainosta, sekä ringeten kokeilutapahtuman mainosta käytettiin jo tammikuussa 2013.
Työn tuloksena syntyi markkinoinnin toimintasuunnitelma, luotiin EKS ringettepäivä ja kiertävä ohjaajamalli. Työ sisältää markkinointiin uuden mainoksen, sekä juniori keula-kuvan. Ohjaajarekrytointiin saatiin työn tuloksena hakukaavakkeet paperisena ja säh-köisenä versiona. Myös ohjaajien tehtävät kirjattiin ylös.
Työ oli Espoon Kiekkoseuran toiveiden mukainen. Tavoitteet täyttyivät, koska manu-aalista löytyvät selkeästi sekä markkinoinnin toimintamalli, että ohjeet ohjaajarekrytoin-tiin.