Sosiaalisen median markkinointiopas voittoa tavoittelemattomille organisaatioille
Niemi, Sonja (2013)
Niemi, Sonja
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304224742
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304224742
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa sosiaalisen median markkinointiopas voittoa tavoittelemattomille järjestöille. Tehtävänanto liittyy Kouvolan Nuorkauppakamarin Mahdollisuuksien Kouvola -projektiin, jonka tarkoitus on edistää positiivista kuvaa Kouvolasta yrittäjyyskaupunkina. Mahdollisuuksien Kouvola -projektilla on oma verkkosivustonsa
Kouvolassa.net ja saman niminen Facebook-sivu. Markkinointiopas tulee ensisijaisesti Kouvolan Nuorkauppakamarin käyttöön ja on tarkoitettu käytettäväksi
Kouvolassa.net Facebook-sivun edistämiseen. Tehtävänanto saatiin mainostoimisto Hoopin toimitusjohtaja Jani Kivirannalta, joka toimi silloisena projektivastaavana.
Opinnäytetyössä sosiaalista mediaa lähestytään sosiaalipsykologisesta näkökulmasta. Työssä tarkastellaan sosiaalisen vuorovaikutuksen teoriaa, sosiaalisen median historiaa ja sosiaalisen median markkinointia. Yhteisöpalveluista käydään läpi erityisesti Facebookin
markkinointia ja tilastoja. Markkinointiopasta varten toteutettiin pieni kysely Kouvolassa.net-sivun tykkääjille, ja pienestä vastaajajoukosta huolimatta kysely saavutti
melko aktiivisia käyttäjiä.
Markkinointiopas koottiin InDesignilla kyselytulosten ja teorian pohjalta tiiviiksi paketiksi, jossa on kahdeksan ohjekohtaa. Markkinointiopas toimitettiin Kivirannalle
PDF-muodossa.
Kouvolassa.net ja saman niminen Facebook-sivu. Markkinointiopas tulee ensisijaisesti Kouvolan Nuorkauppakamarin käyttöön ja on tarkoitettu käytettäväksi
Kouvolassa.net Facebook-sivun edistämiseen. Tehtävänanto saatiin mainostoimisto Hoopin toimitusjohtaja Jani Kivirannalta, joka toimi silloisena projektivastaavana.
Opinnäytetyössä sosiaalista mediaa lähestytään sosiaalipsykologisesta näkökulmasta. Työssä tarkastellaan sosiaalisen vuorovaikutuksen teoriaa, sosiaalisen median historiaa ja sosiaalisen median markkinointia. Yhteisöpalveluista käydään läpi erityisesti Facebookin
markkinointia ja tilastoja. Markkinointiopasta varten toteutettiin pieni kysely Kouvolassa.net-sivun tykkääjille, ja pienestä vastaajajoukosta huolimatta kysely saavutti
melko aktiivisia käyttäjiä.
Markkinointiopas koottiin InDesignilla kyselytulosten ja teorian pohjalta tiiviiksi paketiksi, jossa on kahdeksan ohjekohtaa. Markkinointiopas toimitettiin Kivirannalle
PDF-muodossa.