Yritysratkaisun käytettävyys - Case Kauppalehti Osakeyhtiö
Nyyssönen, Eero (2013)
Nyyssönen, Eero
Laurea-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304164459
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201304164459
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kauppalehti Osakeyhtiön yritysratkaisun käytet-tävyyttä. Työssä myös pohditaan sen nykytilaa, mahdollisia ongelmia ja kehitysehdotuksia. Media-ala elää murrosaikaa ja yhä useampi sukupolvi syntyy maailmaan tietotekniikan keskellä. Käyttäjät haluavat palveluita yhä nopeammin ja samalta päätelaitteelta. Perinteisen painetun median on vaikea pysyä mukana ajan muutoksessa, joten sen täytyy löytää uusia keinoja pitääkseen asiakkaansa ja houkutellakseen uusia.
Opinnäytetyössä pohditaan yritysratkaisun käytettävyyttä olemassa olevan teorian, käyttäjille lähetetyn kyselytutkimuksen ja heuristiikkojen avulla. Kysely lähetettiin 22 yhteyshenkilölle, jotka vastaavat yrityksensä puolesta yritysratkaisun ja sen tapaisten palveluiden käyttöönotosta, sopimuksista ja kehittämisestä. Kaikki heistä vastasivat siihen.
Kyselylomakkeen tulosten perusteella voidaan todeta, että yritysratkaisun käytettävyys on melko hyvällä tasolla, vaikka pientä korjattavaa löytyikin. Lopuksi on myös esitetty kehittämisehdotus.
Opinnäytetyössä pohditaan yritysratkaisun käytettävyyttä olemassa olevan teorian, käyttäjille lähetetyn kyselytutkimuksen ja heuristiikkojen avulla. Kysely lähetettiin 22 yhteyshenkilölle, jotka vastaavat yrityksensä puolesta yritysratkaisun ja sen tapaisten palveluiden käyttöönotosta, sopimuksista ja kehittämisestä. Kaikki heistä vastasivat siihen.
Kyselylomakkeen tulosten perusteella voidaan todeta, että yritysratkaisun käytettävyys on melko hyvällä tasolla, vaikka pientä korjattavaa löytyikin. Lopuksi on myös esitetty kehittämisehdotus.