Kylpyhuonetarvikkeiden verkkokaupan suunnittelu : case Oy Nordic SPA Ltd
Nira, Piia (2013)
Nira, Piia
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303213516
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303213516
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on kylpyhuonetarvikkeiden verkkokaupan suunnittelu Oy Nordic SPA Ltd:lle. Yritys valmistaa kylpyhuonekalusteita, kuten poreammeita ja suihkukaappeja, joiden tarvikkeita ja varaosia tullaan verkkokaupassa tarjoamaan. Lisäksi verkkokaupassa tullaan myymään esimerkiksi messukäytössä olleita poistotuotteita alennettuun hintaan.
Työn tavoitteena on suunnitella käytettävyydeltään ja ulkoasultaan toimiva verkkokauppa, joka luo lisäarvoa asiakkaille sekä kasvattaa asiakastyytyväisyyttä. Se helpottaa kyseisten tuotteiden ostoprosessia ja tehostaa liiketoimintaa. Tavoite ei ole niinkään tehdä suurta tulosta vaan tukea yrityksen päätoimintaa.
Teoriaosassa selvitetään verkkokaupan asema Suomessa, verkkokaupan suunnitteluun liittyvät lähtökodat sekä ne tekijät, jotka vaikuttavat verkossa menestymiseen. Toiminnallisessa osassa tehdään tarvekartoitus ja määritellään verkkokaupan kohdeasiakas. Lisäksi suunnitellaan verkkokaupan sisältö, rakenne ja ulkoasu sekä verkkomainonnan ratkaisut asiakaslähtöisyyttä tukeviksi.
Opinnäytetyön tulos on valmis suunnitelma verkkokaupalle, joka pohjautuu käyttäjäkeskeisyyteen. Suunnitelman perusteella tullaan perustamaan toimeksiantajan verkkokauppa.
Työn tavoitteena on suunnitella käytettävyydeltään ja ulkoasultaan toimiva verkkokauppa, joka luo lisäarvoa asiakkaille sekä kasvattaa asiakastyytyväisyyttä. Se helpottaa kyseisten tuotteiden ostoprosessia ja tehostaa liiketoimintaa. Tavoite ei ole niinkään tehdä suurta tulosta vaan tukea yrityksen päätoimintaa.
Teoriaosassa selvitetään verkkokaupan asema Suomessa, verkkokaupan suunnitteluun liittyvät lähtökodat sekä ne tekijät, jotka vaikuttavat verkossa menestymiseen. Toiminnallisessa osassa tehdään tarvekartoitus ja määritellään verkkokaupan kohdeasiakas. Lisäksi suunnitellaan verkkokaupan sisältö, rakenne ja ulkoasu sekä verkkomainonnan ratkaisut asiakaslähtöisyyttä tukeviksi.
Opinnäytetyön tulos on valmis suunnitelma verkkokaupalle, joka pohjautuu käyttäjäkeskeisyyteen. Suunnitelman perusteella tullaan perustamaan toimeksiantajan verkkokauppa.