Kirpputoriliiketoiminnan kehittämismahdollisuudet asiakaspalvelua parantamalla
Randell, Satu (2013)
Randell, Satu
Turun ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303143303
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303143303
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena on selvittää voivatko kirpputoriyrittäjät kehittää liiketoimintaansa asiakaspalveluaan parantamalla. Vastauksia etsitään kahden osatutkimuksen avulla. Ensimmäisessä osatutkimuksessa selvitetään kävijän laatukokemusta kirpputorilla hyödyntäen aineistona suomi24 keskustelufoorumin keskusteluja. Tällöin mukaan aineistoon saadaan sekä kirpputorilta ostavia henkilöitä että sieltä pöydän vuokranneita myyjiä. Samalla selvitetään miten laatukokemukseen vaikuttavat tekijät kirpputorilla eroavat tavarakaupasta.
Toisessa osatutkimuksessa keskitytään kirpputoriyrittäjiin ja heidän näkemyksiinsä kävijän laatukokemuksesta kirpputorilla. Osatutkimuksen aineistona on Suomessa kirpputoriyrittäjinä toimivien henkilöiden näkemyksiä ja mittausmallina ensimmäisen osatutkimuksen tuloksista luotu kävijän laatukokemus kirpputorilla -malli.
Osatutkimusten tavoitteena on selvittää kuinka hyvin kirpputorikävijöiden -ja yrittäjien näkemykset laatukokemuksesta kohtaavat, mistä tekijöistä laatukokemus kirpputorilla rakentuu ja kuinka moneen niistä kirpputoriyrittäjä voi itse vaikuttaa. Löydetäänkö mahdollisista eroista apua tulevaisuuden kirpputoriliiketoiminnassa menestymiseen, kun tavoitteena on auttaa kirpputoriyrittäjiä kehittämään omaa liiketoimintaansa ja samalla palvelemaan asiakkaitaan kokonaisvaltaisemmin heidän itsensä toivomalla tavalla.
Toisessa osatutkimuksessa keskitytään kirpputoriyrittäjiin ja heidän näkemyksiinsä kävijän laatukokemuksesta kirpputorilla. Osatutkimuksen aineistona on Suomessa kirpputoriyrittäjinä toimivien henkilöiden näkemyksiä ja mittausmallina ensimmäisen osatutkimuksen tuloksista luotu kävijän laatukokemus kirpputorilla -malli.
Osatutkimusten tavoitteena on selvittää kuinka hyvin kirpputorikävijöiden -ja yrittäjien näkemykset laatukokemuksesta kohtaavat, mistä tekijöistä laatukokemus kirpputorilla rakentuu ja kuinka moneen niistä kirpputoriyrittäjä voi itse vaikuttaa. Löydetäänkö mahdollisista eroista apua tulevaisuuden kirpputoriliiketoiminnassa menestymiseen, kun tavoitteena on auttaa kirpputoriyrittäjiä kehittämään omaa liiketoimintaansa ja samalla palvelemaan asiakkaitaan kokonaisvaltaisemmin heidän itsensä toivomalla tavalla.