ILHA-FORMOSA – THE BEAUTIFUL ISLAND : Creating a Marketing and Implementation Plan for Taiwan's Tourism Industry
Mattila, Tiia-Riikka (2013)
Mattila, Tiia-Riikka
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303083115
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303083115
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli luoda toimiva markkinoinnin kehityssuunnitelma Taiwanin matkailulle. Tarkoituksena oli lisätä matkailua länsimaista Taiwaniin. Opinnäytetyön ideana oli luoda Mix and Match paketteja, jotta Taiwanin matkailupotentiaalia käytettäisiin mahdollisimman laajasti hyväksi. Paketit toteutettaisiin niin, että asiakas pystyisi luomaan annetuista kohde vaihtoehdoista toivotun ja uniikin pakettimatkan joka sopii asiakkaan henkilökohtaisiin toiveisiin.
Opinnäytetyö oli teoriapohjainen ja laadullista tutkimusmenetelmää käytettiin sen toteuttamisessa. Laadullisista tutkimusmenetelmistä valittiin käytettäväksi teksti- ja aineisto analyysiä. Nettisivuja, kirjoja ja tilastoja käytettiin tiedon keruuseen, johtopäätöksien tekemiseen ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman toteuttamiseen.
Työ koostui kolmesta aihe-alueesta, joista ensimmäisessä esiteltiin tutkimusmenetelmä, toinen aihe-alue kertoi Taiwanista yleisesti, ja kolmannessa osassa oli markkinoinnin kehittämissuunnitelma.
Opinnäytetyö oli teoriapohjainen ja laadullista tutkimusmenetelmää käytettiin sen toteuttamisessa. Laadullisista tutkimusmenetelmistä valittiin käytettäväksi teksti- ja aineisto analyysiä. Nettisivuja, kirjoja ja tilastoja käytettiin tiedon keruuseen, johtopäätöksien tekemiseen ja markkinoinnin kehittämissuunnitelman toteuttamiseen.
Työ koostui kolmesta aihe-alueesta, joista ensimmäisessä esiteltiin tutkimusmenetelmä, toinen aihe-alue kertoi Taiwanista yleisesti, ja kolmannessa osassa oli markkinoinnin kehittämissuunnitelma.