Asunto Espanan Torreviejasta
Kemola, Isa (2012)
Kemola, Isa
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301151441
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201301151441
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käytiin läpi asunnonhankinta prosessi Espanjan Torreviejasta asiakkaan näkökulmasta. Opinnäytetyössä huomioitiin Torreviejassa toimivat suomalaisjohtoiset kiinteistönvälitysfirmat ja heidän tarjoamat palvelut Suomalaisille asiakkaille. Opinnäytetyössä pohjustettiin näkökulmaa työn teoriaosuudessa, jossa kerrottiin asiakkaan kulutushyödykkeen ostoprosessista ja peilattiin näitä teorioita käytäntöön kiinteistönvälityksen kautta. Teorian toisessa osuudessa käytiin läpi asunnon hankintaprosessin vaihe vaiheelta.
Espanjan tämänhetkinen taloudentila luo mahdollisuuksia sekä haasteita kiinteistönvälitykseen Espanjan Torreviejassa . Näitä haasteita ja mahdollisuuksia pohdittiin opinnäytetyön teoriaosassa.
Opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä oli selvittää, millaisia kiinteistönvälityspalveluja Torreviejan suomalaisjohtoiset kiinteistönvälitysfirmat tarjoavat. Kvalitatiivisena tutkimuksena opinnäytetyössä suoritettiin tutkimus, millaista palvelua näiden kiinteistönvälitysfirmojen asiakkaat ovat saaneet ja millaista palvelua asiakkaat olisivat toivoneet saavansa. Tutkimus suoritettiin haastatteluna Torreviejassa vierailleille henkilöille. Tutkimuksen tuloksena saatiin päätelmä, että hyvän asiakaspalvelun laatu on tärkein asia asiakkaan ja yrityksen kanssakäymisessä. Suomalaiset asiakkaat ovat uskollisia asiakkaita, kun saavat hyvää palvelua kiinteistönvälitysfirmoilta.
Espanjan tämänhetkinen taloudentila luo mahdollisuuksia sekä haasteita kiinteistönvälitykseen Espanjan Torreviejassa . Näitä haasteita ja mahdollisuuksia pohdittiin opinnäytetyön teoriaosassa.
Opinnäytetyön tutkimuskysymyksenä oli selvittää, millaisia kiinteistönvälityspalveluja Torreviejan suomalaisjohtoiset kiinteistönvälitysfirmat tarjoavat. Kvalitatiivisena tutkimuksena opinnäytetyössä suoritettiin tutkimus, millaista palvelua näiden kiinteistönvälitysfirmojen asiakkaat ovat saaneet ja millaista palvelua asiakkaat olisivat toivoneet saavansa. Tutkimus suoritettiin haastatteluna Torreviejassa vierailleille henkilöille. Tutkimuksen tuloksena saatiin päätelmä, että hyvän asiakaspalvelun laatu on tärkein asia asiakkaan ja yrityksen kanssakäymisessä. Suomalaiset asiakkaat ovat uskollisia asiakkaita, kun saavat hyvää palvelua kiinteistönvälitysfirmoilta.