Markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma : avoin wlan-verkko ja Kohistin-portaali
Ojala, Saaramaria (2012)
Ojala, Saaramaria
Savonia-ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719767
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719767
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma Kuopion keskustan alueelle suunnitteilla olleeseen avoimeen langattomaan verkkoon ja siihen kytkettyyn web-portaaliin liittyen.
Alun perin työn oli tarkoitus valmistua toimeksiantajalle käynnissä olleeseen projektiin liittyen. Projektin aikatauluun liittyneiden muutosten vuoksi toimeksiantoa ei kuitenkaan voitu suorittaa loppuun. Tässä opinnäytetyössä on kuitenkin hyödynnetty materiaalia, jota toimeksiannon yhteydessä oli ehditty hankkia. Tarkan budjetin ja resursoinnin määrittelyn puuttumisen vuoksi tästä opinnäytetyöstä tuli lopulta markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma.
Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän perusteita, markkinointiviestintäsuunnitelman laatimista sekä sosiaalisen median hyödyntämistä myös business-to-business- markkinoinnissa.
Teorian pohjalta on toteutettu teemahaastattelu kolmelle projektissa mukana olleelle pilottiyrityksen edustajalle. Tätä haastatteluaineistoa on käytetty apuna, kun on pyritty määrittelemään tämän projektin tarkoituksiin parhaiten sopivat markkinointiviestinnän keinot ja lähestymistavat.
Projektin lopputuloksena syntyi käytännönläheinen ja muihinkin projekteihin hyödynnettävissä oleva markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma, jossa on otettu huomioon sosiaalisen median hyödyntäminen myös business-to-business- markkinoinnissa.
Alun perin työn oli tarkoitus valmistua toimeksiantajalle käynnissä olleeseen projektiin liittyen. Projektin aikatauluun liittyneiden muutosten vuoksi toimeksiantoa ei kuitenkaan voitu suorittaa loppuun. Tässä opinnäytetyössä on kuitenkin hyödynnetty materiaalia, jota toimeksiannon yhteydessä oli ehditty hankkia. Tarkan budjetin ja resursoinnin määrittelyn puuttumisen vuoksi tästä opinnäytetyöstä tuli lopulta markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma.
Teoriaosuus käsittelee markkinointiviestinnän perusteita, markkinointiviestintäsuunnitelman laatimista sekä sosiaalisen median hyödyntämistä myös business-to-business- markkinoinnissa.
Teorian pohjalta on toteutettu teemahaastattelu kolmelle projektissa mukana olleelle pilottiyrityksen edustajalle. Tätä haastatteluaineistoa on käytetty apuna, kun on pyritty määrittelemään tämän projektin tarkoituksiin parhaiten sopivat markkinointiviestinnän keinot ja lähestymistavat.
Projektin lopputuloksena syntyi käytännönläheinen ja muihinkin projekteihin hyödynnettävissä oleva markkinointiviestinnän kehittämissuunnitelma, jossa on otettu huomioon sosiaalisen median hyödyntäminen myös business-to-business- markkinoinnissa.