Natural cosmetics as an innovation : Nivea's Pure&Natural products as an example
Heino, Anna-Riikka (2012)
Heino, Anna-Riikka
Turun ammattikorkeakoulu
2012
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719695
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2012121719695
Tiivistelmä
Luonnonmukaiset innovaatiot ovat tämän päivän trendi ja niillä on vaikutus moneen eri teollisuudenalaan. Kosmetiikka-alalla on kova kilpailu ja kuluttajat vaativat aina uusia innovaatioita, joten on väistämätöntä, että kosmetiikka-ala on luonut tuotteen myös tälle tarpeelle. Luonnonkosmetiikkatuotteet ovat luotu luonnonmukaisista raaka-aineista, valmistettu ympäristöystävällisin keinoin ja valmiin tuotteen ja rasian tulee olla kierrätettäviä. Luonnonmukaiset innovaatiot eivät ole vain tarve markkinoilta, vaan ovat luultavasti tulevaisuudessa hyvin tärkeitä, sillä ympäristö ei kauaa kestä tällaista kulutusta. Koska innovaatiot ovat hyvin tärkeitä kosmetiikka-alalla, on hyvä miettiä millaisia prosessien tulisi olla ja miten tuote tulisi tuoda markkinoille mahdollisimman houkuttelevana.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia luonnonkosmetiikkaa käyttäen esimerkkinä Nivean Pure and Natural- tuotesarjaa. Tämä tutkimus selvittää myös innovaatioiden kokonaisvaltaista tärkeyttä kosmetiikka-alalla ja tapoja, joilla tuotteita voitaisiin tuoda markkinoille, niin että ne olisivat mahdollisimman houkuttelevia kuluttajan näkökulmasta.
Tämän tutkimuksen teoriaosuus on tehty käyttäen hyväksi toissijaisia lähteitä; kirjoja, artikkeleja ja Internet-sivuja. Empiirinen osuus koostuu kvalitatiivisista haastatteluista, joissa kolmea kosmetiikkayritys Beiersdorfin työntekijää on haastateltu heidän ajatuksistaan ja kokemuksistaan kyseessä olevasta aiheesta.
Tämän tutkimuksen mukaan luonnonmukaiset innovaatiot ovat hyvin tärkeitä nyt ja luultavasti myös tukevaisuudessa. Luonnonkosmetiikka, tässä tapauksessa Nivea Pure and Natural tuotesarja, nähtiin hyvin tärkeänä osana yrityksen tuoteportfoliota. Luonnonkosmetiikka on tarve ja pyyntö kuluttajalta, mutta niitä valmistetaan myös yhtiökohtaisten tekijöiden ja säännösten vuoksi. Innovaatiot nähtiin erittäin tärkeänä kosmetiikka-alalla ja niiden luomista jatketaan varmasti tulevaisuudessakin. Yritysten ei kuitenkaan pitäisi unohtaa jo olemassa olevia tuotteitaan, sillä ne yleensä kerryttävät liikevaihdon. Mitä tuotteen markkinoille tuomiseen tulee, kokonaisvaltainen markkinointi nähtiin tärkeänä, jotta tuotteesta saadaan menestyvä.
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia luonnonkosmetiikkaa käyttäen esimerkkinä Nivean Pure and Natural- tuotesarjaa. Tämä tutkimus selvittää myös innovaatioiden kokonaisvaltaista tärkeyttä kosmetiikka-alalla ja tapoja, joilla tuotteita voitaisiin tuoda markkinoille, niin että ne olisivat mahdollisimman houkuttelevia kuluttajan näkökulmasta.
Tämän tutkimuksen teoriaosuus on tehty käyttäen hyväksi toissijaisia lähteitä; kirjoja, artikkeleja ja Internet-sivuja. Empiirinen osuus koostuu kvalitatiivisista haastatteluista, joissa kolmea kosmetiikkayritys Beiersdorfin työntekijää on haastateltu heidän ajatuksistaan ja kokemuksistaan kyseessä olevasta aiheesta.
Tämän tutkimuksen mukaan luonnonmukaiset innovaatiot ovat hyvin tärkeitä nyt ja luultavasti myös tukevaisuudessa. Luonnonkosmetiikka, tässä tapauksessa Nivea Pure and Natural tuotesarja, nähtiin hyvin tärkeänä osana yrityksen tuoteportfoliota. Luonnonkosmetiikka on tarve ja pyyntö kuluttajalta, mutta niitä valmistetaan myös yhtiökohtaisten tekijöiden ja säännösten vuoksi. Innovaatiot nähtiin erittäin tärkeänä kosmetiikka-alalla ja niiden luomista jatketaan varmasti tulevaisuudessakin. Yritysten ei kuitenkaan pitäisi unohtaa jo olemassa olevia tuotteitaan, sillä ne yleensä kerryttävät liikevaihdon. Mitä tuotteen markkinoille tuomiseen tulee, kokonaisvaltainen markkinointi nähtiin tärkeänä, jotta tuotteesta saadaan menestyvä.